3 věci, které by měl prodejce na Amazonu dělat každý den

3 věci, které by měl prodejce na Amazonu dělat každý den

Stejně jako v jakémkoliv jiném podnikání, tak i tady jsou určité fáze, kterými si každý prodejce na Amazonu prochází. Na úplném začátku je to hlavně nutná potřeba najít správný produkt, výrobce a dostat jej na Amazon. Jakmile všechno tohle splníte, jste „tam“ a máte první prodeje, dostáváte se do fáze číslo dvě a to je denní rutina. Jak tedy vypadá takový ideální den na Amazonu?

1. Vytvořte dokonalý zákaznický servis

Na jednu stranu je to důležitý faktor, podle kterého jste jako prodejci na Amazonu hodnoceni, takže se o své zákazníky prostě musíte starat co nejlépe, na druhou stranu je to jeden z hlavních smyslů podnikání. Jste tady pro lidi, takže byste se o své zákazníky měli chtít starat i přirozeně sami od sebe.

Každý den tedy kontrolujte nové emailové zprávy a odpovídejte na dotazy zákazníků. Snažte se být zdvořilí a pokud je nějaký problém, tak vždy hned v první odpovědi nabídněte řešení. Odpovídejte ale také na případná negativní hodnocení, která na svůj produkt obdržíte a nabízejte zákazníkovi určité řešení jeho připomínek.

Na všechny zprávy odpovídejte vždy do 24 hodin. Nikdy ne déle!

Další místo, které si vyžaduje reakci, je pak v sekci Customer Questions & Answers, která se zobrazuje na vaší produktové stránce. Toto místo je zejména určené pro budoucí zákazníky, kterým mohou odpovědi pomoci v jejich rozhodování.

Pravidelně také kontrolujte Seller Feedback, kde vám lidé dávají zpětnou vazbu zejména na tři věci – rychlost doručení, zda obdrželi přesně to, co si objednali a na zákaznický servis (komunikaci). Pokud zde zákazník negativně ohodnotí něco jiného, napíše například, že se mu váš produkt nepoužívá dobře (dá recenzi), tak můžete nechat toto hodnocení smazat. Stejně tak můžete nechat smazat případný problém s doručením, protože pokud využíváte FBA program, tak Amazon přebírá zodpovědnost za tuto část byznysu.

TIP: Pokud chcete nechat nesouvisející Seller Feedback smazat, stačí kontaktovat podporu Amazonu a napsat jim, že se netýká jedné ze tří oblastí, na které tato zpětná vazba slouží. Například, že se jedná o recenzi produktu, nebo problém s doručením, za které, jako prodejce na Amazonu využívající službu FBA, nenesete zodpovědnost.

2. Udržujte stálé skladové zásoby

Nikdy by se nemělo stát, že nebudete mít produkt na Amazonu skladem. Ani si nechci představovat, co všechno by tohle způsobilo, proto plánujte své skladové zásoby velmi pečlivě.

Vytvořte si například jednoduchý excel, kam si budete pravidelně psát své prodeje a předpovídat, na jak dlouho vám skladové zásoby vydrží. Měli byste mít informace o tom, jak rychle jste pak schopni vyrobit další várku produktů a za jakou dobu ji můžete dopravit do skladu Amazonu. Tohle všechno je třeba brát v úvahu při plánování.

Vezměte také do úvahy marketingové akce, které máte naplánované a důležité prodejní dny, které se v USA odehrávají, kdy lze očekávat, že budou prodeje vyšší.

3. Staňte se marketingovým expertem

Jednou z dalších pravidelných činností je nepochybně marketing. Žádná firma na světě nefunguje jen tak, vždy je třeba se připomínat a být neustále v povědomí zákazníků. Marketing pak můžete dělat několika způsoby. Důležité je tyto způsoby sledovat a následně vyhodnocovat. Potřebujete mít nějaký systém, díky kterému jednoduše uděláte nějakou akci a sledujete, co se stane. Musíte vědět, co vám funguje a co ne.

Základní statistiky zjistíte přímo ve své prodejní centrále v menu Reports > Business Reports > Detail Page Sales and Traffic.

Další podrobné statistiky pak můžete zjistit při nastavení kampaní na facebooku nebo Google AdWords, kde také můžete vyhodnocovat jejich úspěšnost. Vždy vyhodnocujte a upravujte své aktivity podle dat, které získáte.

TIP: Jelikož na Amazonu nemáte vlastní děkovací stránku, je možné si marketingové kanály mimo Amazon měřit také pomocí affiliate odkazů. Amazon nezakazuje propagaci vlastních produktů přes affiliate odkazy, takže získáte navíc provizi z prodeje jako affiliate partner a ještě budete mít lepší přehled o výsledcích svých kampaní.

Do affiliate systému Amazonu se můžete přihlásit zde.

V rámci marketingu můžete dělat jednak změny na své produktové stránce – optimalizovat klíčová slova v názvu, odrážkách, popisu produktu a Search Tems, vylepšovat fotografie, ale také můžete dělat marketing mimo Amazon.

Kromě marketingových kampaní je důležité najít si jeden hlavní komunikační kanál, kde budete pravidelně tvořit obsah. Nezáleží na tom, zda budete mít jako hlavní kanál váš blog na webu, facebook, externí blog Tumblr, YouTube kanál nebo třeba Instagram. Zásadní je vůbec fakt, že jeden hlavní máte a o ten se pravidelně staráte.

S marketingem také souvisí sledování vašich pozic na jednotlivá klíčová slova. Pravidelně tak sledujte své pozice ve vyhledávání na Amazonu na ideálně 3 svá nejlepší klíčová slova. Opět platí, že své marketingové aktivity upravujete podle toho, jak se v tomto vyhledávání pohybujete.

Tyto věci by měl každý prodejce na Amazonu dělat denně. Uvidíte, že jakmile uděláte každý den kus práce na svém produktu, prodeje budou dlouhodobě přibývat.

Pokud vás zajímá, jak zvyšovat prodeje propagací na Amazonu i mimo něj, přečtěte si článek o Amazon PPC reklamě nebo novém hitu – sociální síti Pinterest.

3 věci, které by měl prodejce na Amazonu dělat každý den
Počet hodnocení: 15
4.7