Jak „smazat“ negativní recenze na Amazonu

Jak „smazat“ negativní recenze na Amazonu

Na první pohled se může zdát, že to nejde a že jakmile vám někdo na prodejní stránku napíše záporné hodnocení, už tam zůstane napořád. Podmínky pro ovládání prodejní stránky Amazonu vám v tomto případě přímý zásah nedovolují, to je jasné. Přesto je několik možností, které rozhodně stojí za to využít. Nic moc tím neztratíte a šance, že se vám špatnou recenzi přece jen podaří odstranit, za to stojí.

Kvalitou recenzí a zpětné vazby vůbec, si zlepšujete, nebo naopak snižujete celkové hodnocení v rámci prodejců na Amazonu. Na tomto hodnocení, které je skryté a využívá ho algoritmus A9, závisí zobrazování vaší prodejní stránky a produktu na prvních místech seznamu. Proto je důležité udržet hodnocení na dobré úrovni.

 

Kvalita produktu

Tahle část se úplně netýká účastníků kurzu #MEGABYZNYS, ale pro celistvost informací ji přece jen uvádím, protože na Amazonu existuje několik prodejních způsobů. Týká se to uvedení kvality, nebo řekněme stavu produktu, který zadáváte při zalistování. Mnoho prodejců sází na obchod s použitým zbožím a pokud váháte, zda je například kniha v dobrém, nebo velmi dobrém stavu, uveďte tu horší variantu. Hrajete tím na jistotu a ještě máte šanci získat od kupujícího pěknou recenzi, protože bude mile překvapen. Prostě co člověk, to názor a pokud se vám zrovna zdá, že prodáváte použité zboží vysoké kvality, kupujícímu to tak připadat nemusí.

 

To stejné platí o prodeji zboží, o jehož kvalitě, nebo stavu sami pochybujete. Nepřinese to nic, než negativní recenze a pokles prodejů. Hodnocení prodejce vás bude provázet samozřejmě i v případě, že prodáváte více produktů. Prodejce je jen jeden a jeho hodnocení zrovna tak.

 

V případě nespravedlivého negativního hodnocení jednejte rychle!

Ono se to s největší pravděpodobností stane. Může na vás takhle útočit třeba konkurence. Většina negativního feedbacku přijde ve formě záporných recenzí, stížností na cenu, a podobně. Je v rozporu s podmínkami Amazonu, aby zákazník vkládal negativní feedback na prodejce ve vztahu k recenzím, nebo ceně produktu. Pokud takovou zpětnou vazbu dostanete, otevřete přes svou prodejní centrálu případ pro Podporu prodeje a nahlásíte příspěvek, který neladí s podmínkami. Jde o to ozvat se co nejdříve.

 

Když budete Podpoře prodeje popisovat svůj problém, omezte počet slov na minimum. Je potřeba si uvědomit, že pracovník podpory kladně vyřídí spíš požadavek, který přečte a pochopí během několika vteřin, než když se bude dlouze pročítat elaborátem na téma chudák prodejce.

 

V případě oprávněného negativního hodnocení jednejte rychle, omluvně a štědře!

Občas se stane, že zákazník dostane vaše zboží ve špatné kvalitě a potom lze záporné hodnocení prodejce, nebo špatnou recenzi očekávat. Tady nemá cenu se obracet na Amazon, protože pravděpodobnost, že by to odstranili je malá. Kupující tu možnost ovšem má. Pokud tedy dostanete negativní feedback a jste v pozici skutečného „viníka“, oslovte autora zpětné vazby přátelským emailem, napište, že vás nastalá situace mrzí a nechte ho , aby se ze svého rozčilení trochu „vypsal“. Napište, že se chcete z chyby poučit, tak ať vám napíše v čem byl skutečně problém. Potom se zeptejte, co můžete udělat, abyste chybu napravili. Můžete třeba nabídnout 10-ti dolarový dárkový kupón na nákup na Amazonu, ale pozor: v této komunikaci nesmí figurovat žádná vaše žádost na odstranění negativního hodnocení. Ani zmínka! To přijde později. S největší pravděpodobností kupující přijme omluvu a kupón.

 

Za několik dní poté, co pošlete kupujícímu kupón, se znovu zeptáte, jestli je ještě něco, co byste mohli k nápravě udělat. Popište, jak moc je pro vás hodnocení prodejce důležité a velmi slušnou formou se zeptejte, zda je nějaká šance, že by kupující uvažoval o odstranění negativní recenze, pokud mu přijde, že jste svou chybu již dostatečně odčinili. Můžete doplnit i link a instrukce, jak negativní feedback smazat. To při rozhodování většinou docela pomůže.

 

NIKDY nespojujte zprávu s kupónem s odstraněním zmíněné zpětné vazby. NIKDY o tom nepište v jedné větě a lépe ani v rámci jedné zprávy. Nabízení dárkového kupónu ve spojitosti s odstraněním feedbacku je v rozporu s pravidly Amazonu a je to rozhodně jeden z těch závažnějších přestupků. Vyhněte se ve zprávách i možné nepřímé spojitosti kupónu a odstranění hodnocení.

 

Využívejte služby automatických zpráv

Účastníci kurzu #MEGABYZNYS mají k dispozici Active mail a existují samozřejmě i další verze programů, které na začátku nastavíte a ony za vás vyřídí hlavní objem zpráv. Je to zároveň prostředek, který vám pomůže potlačit negativní hodnocení prodejce a špatné recenze hned v zárodku.

 

Jakmile na vaší prodejní stránce někdo nakoupí, aplikace mu dle nastavených pravidel odešle zprávu. I při respektování všech podmínek Amazonu pro korespondenci tak máte možnost zákazníkovi poděkovat za nákup a zároveň ho informovat, že vás může kdykoliv kontaktovat v případě problému se zbožím. Vyhnete se tak tomu, že nespokojený klient napíše negativní recenzi, nebo hodnocení prodejce přímo na Amazon. Samozřejmě, že se přednastavené zprávy používají i k jiným účelům, ale o těch třeba příště.

 

Jak „smazat“ negativní recenze na Amazonu
Počet hodnocení: 3
5