Jak správně vyplnit search terms, aby byl produkt na Amazonu víc vidět

Jak správně vyplnit search terms, aby byl produkt na Amazonu víc vidět

Jak správně vyplnit search terms? Jedna z častých otázek, na kterou hledají odpověď nejen začínající prodejci na Amazonu. Doba, kdy stačilo vyplnit na jeden řádek jedno relevantní klíčové slovo, je pryč. Search terms aktuálně nabízí mnohem víc možností, jak pracovat s klíčovými slovy, aby byl váš produkt na Amazonu co nejvíce vidět.

Jak používat search terms

Produkty na Amazonu můžete najít pouze přes vyhledávač na Amazonu, pokud obsahují ta klíčová slova, které do něj zadávají potencionální zákazníci. Abyste měli jistotu, že váš produkt bude vyjíždět na co nejvíce relevantních klíčových slov, musíte ho vybavit co nejvíce relevantními vyhledávacími výrazy (search terms). Vyhněte se však tzv. keyword stuffing, kdy skládáte za sebou např do titulku, bullet points nebo produktového popisku související klíčová slova v řadě za sebou. Tato taktika je zakázaná a navíc takto utvovřený text postrádá smysl pro samotného zákazníka. Možnost „vyřádit se“ na klíčových slovech dostáváte ve své seller central v záložce keywords, kam můžete vyplňovat relevantní search terms. Zde můžete vyplnit všechny ta klíčová slova, které se vám nevejdou do titulku a bullet points, příbuzná klíčová slova, synonyma a související výrazy.

preview-full-Snímek obrazovky 2016-06-02 v 15.00.21

 

Co je důležité?

Když se budete řídit několika pravidly, jak vyplňovat search terms, můžete si být jistí, že všechna klíčová slova budou rozeznána správně a že jste využili volná pole na maximum.

V search term máte k dispozici 5 polí, kde do každého můžete vyplnit až 1000 znaků. Vaším cílem by mělo být zaplnit co nejvíce volného místa relevantními klíčovými slovy. Amazon se dívá na těchto 5 polí jako na jednotný set klíčových slov, takže jejich pozici, pořadí nebo relativní vzdálenost od jednoho k druhému nemusíte řešit, protože je to v tomto případě irelevantní. Takže abyste pokryli různé kombinace klíčových slov (např. coffee arabica a whole bean coffee) není nutné již opakovat žádná klíčová slova dvakrát nebo i víckrát. Místo toho vyplňte do každého pole tolik unikátních klíčových slov, jak jen je to možné.

Můžete se také vyhnout opakování klíčových slov užitím slov s pomlčkou. Dvě slova spojená s pomlčkou pokrývají všechny možné kombinace a jednotlivá slova v jeden okamžik. Např. slovo anti-aging představuje anti, aging, anti-aging, anti aging a antiaging. Dále si nemusíte dělat starosti s jednotným a množným číslem, jejichž formy se počítají do search terms automaticky. Není zde také rozdílu mezi malými a velkými písmeny. Předložky se také nepočítají a tudíž je do search terms psát nemusíte. Vyhněte se také vykřičníkům a otazníkům, které do search terms nepatří. Jednotlivá slova mezi sebou neoddělujte čárkou, jen mezi nimi nechte jednu mezeru.

Příklad: Špatně vyplněné search terms

preview-full-Snímek obrazovky 2016-06-02 v 15.16.21

 

V prvním příkladě nejsou search terms využity optimálně, protože:

  • vyplněná platinová slova vám nijak nepomohou, protože mají efekt jen u platinových prodejců (jejich vyplnění vám nijak nuškodí, ale také nijak nepomůže)
  • jen jedno klíčové slovo bylo vyplněno do pole místo toho, aby byl využit celý potenciál 1000 znaků
  • klíčová slova byla opakována zbytečně:
    • night cream a cream byla opakována ve více kombinacích
    • anti-aging bylo opakováno ve dvou variantách (anti-aging a anti aging), i když jsou již obě dvě slova zastoupená ve tvaru s pomlčkou (anti-aging)
  • byla zde použita zbytečně předložka (skin cream for night)
  • byla zde použita klíčová slova s nízkou relevancí (cheap night cream)

 

Příklad: Správně vyplněné search terms

preview-full-Snímek obrazovky 2016-06-02 v 15.22.02

 

V tomto druhém případě jsou vyplněna klíčová slova optimálně, protože:

  • nepoužívají se zbytečně platinová klíčová slova
  • volné místo u search terms se co nejvíce zaplnilo
  • nedošlo k opakování klíčových slov
    • klíčová slova byla použita jen jednou
    • bylo použito klíčové slovo s pomlčkou a tím se pokryly všechny jeho možné varianty
  • vyvarovali jsme se předložek
  • nepoužili jsme irelevantní klíčová slova

V tomto případě jsme vyplnili klíčová slova podle pravidel Amazonu. Prostor je intenzivně využíván tak, že je v něm zahrnuto více klíčových slov a produkt night cream je tak otevřený pro mnoho dalších vyhledávacích dotazů. To bude mít za následek vyšší viditelnosti a vyšší množství kliknutí na produkt.

Jak správně vyplnit search terms, aby byl produkt na Amazonu víc vidět
Počet hodnocení: 7
4.4