Neprodáváte? Pár tipů jak to změnit!

Neprodáváte? Pár tipů jak to změnit!

Máte naskladněný váš produkt na Amazonu, získané první recenze, vytvořený první Sales Boost, ale pořád jste nezačali prodávat?

To je přesně téma, kterému bych se chtěl v tomto článku věnovat.

Říkáte si, že už jste udělali vše, ale pořád žádné prodeje?

Pro úspěšné podnikání na Amazonu je třeba dokonale znát svá čísla. Tím myslím práci se statistikami, které máte k dispozici ve vaší prodejní centrále.

Pro tento případ budeme potřebovat report, který se jmenuje „Detail Page Sales and Traffic“. Tento report najdeme v navigačním menu Reports -> Business Reports.

neprodáváte? sledujte statistiky a optimalizujte listing

Legenda k report:

ASIN: číslo vašeho produktu

Title: název vašeho produktu

SKU: skladové číslo vašeho produktu

Sessions: kolik lidí váš listing shlédlo

Sessions percentage: pokud máte více produktů, kolik procent z celkových shlédnutí tento produkt dělá

Page views: celkové zobrazení listingu

Page views percentage: stejné jako u Sessions percentage ale pro celkové zobrazení listingu

Buy box percentage: procento obsazení buy boxu

Units ordered: celkový počet prodaných produktů

Unit session percentage: konverze prodeje

Ordered product sales: obrat

Total Order Items: celkový počet objednávek

Nejdůležitější hodnota tohoto reportu je „Unit session percentage“, tedy prodejní konverze vašeho produktu. V našem příkladu to je 14,5 %.

Tak po lehce „technickém“ úvodu jdeme konečně na věc. Proč tedy můj produkt nemá takové prodeje jaké bych chtěl? Především je třeba si položit otázku: „Je můj listing pro zákazníka dostatečně zajímavý?“ Tuto otázku je neustále třeba mít před očima. Nejlépe to poznáme právě na hodnotě prodejní konverze. Jděte tedy do vaší prodejní centrály, vygenerujte si report podle návodu výše, a podívejte se jakou hodnotu vykazuje vaše konverze. Pokud číslo bude okolo 1 %, je jasné, že je potřeba zapracovat na kvalitě vašeho listingu, dříve než začnete přemýšlet o tom, kde všude ještě váš produkt propagovat. Ideální konverze je okolo 15 až 20 procent.

Podívejte se na váš listing a řekněte si, jestli byste na základě vašich fotek, které na listingu máte, váš produkt sami koupili. Dále se podívejte na podobné produkty ostatních prodejců, jak je prezentují. Pokud mají fotky zásadně lepší a přitažlivější, je třeba je ještě předčit.

Nejjednodušší je, zadat vaše hlavní klíčové slovo do vyhledávání na amazonu a výsledky přímo porovnat. Zaujme mezi výsledky váš listing nejvíce?

Dále zkuste zlepšit popis vašeho produktu a přidat více výhod, než jen čistě popis funkcí. Proč má zákazník koupit zrovna ten váš produkt?

Hned další důležitý tip jsou klíčová slova.

Používáte opravdu relevantní a kvalitní klíčová slova?

O tomto tématu nedávno vyšel na našem blogu článek, přečtěte si ho než se pustíte dál…

A ještě jedna rada ke klíčovým slovům, používejte opravdu nejvíce relevantní klíčová slova. Pokud je váš produkt například „zelená lampička na noční stolek“, není nejrelevantnější klíčové slovo „lampička“. Sice toto klíčové slovo bude mít určitě hodně vyhledávání, ale zákazník který hledá jen „lampičku“, bude hledat třeba lampičku na pracovní stůl. A jen malé procento z toho na první pohled kvalitního klíčového slova bude hledat lampičku na noční stolek.

Proto použijte alespoň „lampička na noční stolek“. To již zvýší šanci, že zákazník který hledá lampičku na noční stolek, bude chtít koupit zrovna tu vaši zelenou. Zkuste přemýšlet tímto způsobem při zadávání klíčových slov.

A další důležitý faktor je pozice ve vyhledávání

Na jaké stránce se zobrazíte, když zadáte vaše klíčové slovo? Nejste na první stránce?

Dokud se nedostanete na první nebo druhou stránku ve vyhledávání, je šance na přirozené prodeje pořád poměrně malá.

Pokud se vám to tedy ještě nepodařilo, neklesejte na mysli. Je potřeba rozdat pár kuponů, a hned se vaše pozice vylepší. Ale jen když sedí vaše konverze, viz výše, udrží se váš listing na vyšších pozicích ve vyhledávání. Tento proces prostě opakujte, dokud nebudete na první stránce ve vyhledávání.

Všechno je tak trochu o tom, jak moc jste ochotni věnovat se analýze vašich aktivit na Amazonu. Pořád je třeba kontrolovat konverzi, a místo ve vyhledávání. Pokud čísla nesedí, je třeba je opravit.

A samozřejmě je třeba mít zaplou reklamu na Amazonu. To, pokud je správná konverze, vaše prodeje podpoří také.

Neprodáváte? Pár tipů jak to změnit!
Počet hodnocení: 10
4.9

2 thoughts on “Neprodáváte? Pár tipů jak to změnit!

  1. Poučné čtení, ale zasekávám se hnedka na začátku. Jak získám ASIN v případě že produkt na Amazonu není, nemá vlastní EAN ze kterého by se vygeneroval?

    díky

    1. Dobrý den,
      ASIN Vám Amazon přidělí na základě zalistování Vašeho produktu. Nezáleží na tom, zda je již v prodeji. EAN (resp. UPC kód) budete pro zalistování stejně potřebovat a v rámci informací o produktu ho zadáváte Vy.

Comments are closed.