Pinterest: Jak na placenou reklamu

Pinterest: Jak na placenou reklamu

O Pinterestu jste si už v minulém článku četli. Obecné informace bych dnes rád doplnil o povýšení vašeho profilu na tzv. „business účet“. Správci sítě Pinterest se rozhodli provést komerční upgrade v červnu minulého roku. Reagovali tak určitě na změny v sociálním prostředí Twitter.

Buyable Pins, neboli „nakupovací tlačíko“

To je jedna z těch nejdůležitějších změn. Tlačítko, které slouží k přímému nákupu, je neocenitelným nástrojem. Máte možnost potencionálního zákazníka zaujmout svým příspěvkem/fotkou a hned ho nasměrovat na prodejní stránku s konkrétním produktem. Jde totiž o čas. Jakmile se člověk, hledající na internetu inspiraci k nákupu, zarazí cestou na vaši prodejní stránku u nějakého jiného podnětu, je velká šance, že už k obchodu nedojde.

Nastavení business účtu

Není vlastně nic jednoduššího. Pinterest má uživatelsky velmi přívětivé prostředí a na tlačítko „Join as a business“ narazíte poměrně často. Stačí na něj kliknout a vyplnit standardní formulář, který při registraci používá téměř každá sociální síť. Nesmíte však na začátku podcenit 5 důležitých kroků, aby byl váš profil skutečně účinný. Pojďme se na ně podívat.

1. Profilový obrázek

Je dokázáno, že když se dva lidé poprvé potkají, zabere jim vzájemné hodnocení tři vteřiny. To stejné platí pro sociální sítě. Dbejte na to, aby váš profilový obrázek zaujmul přesně tu skupinu, na kterou máte v rámci vaší kampaně zacíleno. Je to první věc, kterou uvidí a budou se podle ní rozhodovat, zda pokračovat na vaše stránky, nebo se raději poohlédnout jinde.

2. Uživatelské jméno a název business účtu

Pamatujte na výběr a podporu vhodných klíčových slov. I Pinterest má svá kritéria hodnocení a stejně jako třeba v případě Googlu máte možnost vylepšovat svou pozici ve výsledcích vyhledávání. Klíčová slova musí mít samozřejmě vazbu na váš web a celou marketingovou kampaň.

3. Kolonka s popisem „O vás“

Máte k dispozici 160 znaků, které určitě využijte. Máte šanci budoucímu zákazníkovi vysvětlit v několika větách, proč by měl virtuálně následovat zrovna váš profil.

4. Podpora profilu

Potvrďte na svém Pinterest profilu i svou firemní, nebo produktovou webovou adresu. Nejenže získáte výhodu ve formě Pinterest Analytics (určitě se vám bude hodit detailní zhodnocení aktivity na vašem profilu), ale také dodáte vaší značce na důvěryhodnosti.

5. Ostatní účty

Zveřejňujte pravidelně příspěvky na Pinterestu i v ostatních sociálních sítích. Je to silná a prověřená taktika na zvýšení provozu. V každém případě budete vědět, že v této oblasti podnikáte ke svému zviditelnění maximum.

Placená reklama

A jsme u jádra věci, podíváme se, jak na placenou reklamu. Předchozí kroky vaše snažení rozhodně podporují. Pokud budete chtít propagaci opravdu raketově rozletět, má pro vás Pinterest připraveny tzv. „Promoted Pins“. Jak to funguje? Prostě nejdříve vyberete svůj nejlepší příspěvek, neboli Pin. Potvrdíte, na jakou cílovou skupinu se zaměříte. Rozhodnete se, zda chcete platit za zapojení, nebo za počet návštěv na vašem webu. A to důležité je, že sledujete od začátku kampaně, zda váš plán funguje. Sledovat provoz a směr toku na internetu je nutné, abyste věděli, do kterých akcí máte v budoucnu vkládat peníze a které jsou zbytečné.

Několik typů plateb za reklamu závěrem

PPC reklamapay per click, neboli platba za klik. Neplatí za zobrazování, ale až za proklik na reklamu. Jedná se o nejběžnější formu reklamy na internetu i na sociálních sítích.

CPM reklamacost per mille a jedná se o platbu za 1000 zobrazení reklamy. Je tu rozhodně vyšší riziko vyčerpání rozpočtu na reklamu. Je vhodná pro účely zvyšování povědomí o značce či výrobku jako pro přímou podporu prodeje.

CPE reklamacost per engagement, což v překladu znamená cena za zapojení. Prostřednictvím této formy reklamy se inzerují uživatelské příspěvky. Akce, které se účtují, jsou například proklik na odkaz v příspěvku, sdílení příspěvku, odpověď na příspěvek, atd.

CPF reklamacost per follower, neboli cena za následovníka. Za reklamu platíte až v případě, kdy se uživatel na základě reklamy stane odběratelem určitého účtu na sociální síti.

Pokud s aktivní propagací na internetu teprve začínáte, věřte, že není nic jednoduššího, než se zpočátku inspirovat. Najděte konkurenční společnosti, které se zabývají stejným odvětvím jako vy a mají na svém kontě velký počet sledujících. Podívejte se, jaké příspěvky nejčastěji používají a jak často něco zveřejňují. Velké firmy mají často k dispozici celá oddělení, která se zabývají novinkami v marketingu. Vám stačí sledovat a porovnávat výsledky jejich práce. Inspirovat se u úspěšných není hanbou. Je to efektivní a rychlá cesta k úspěchu.

Pinterest: Jak na placenou reklamu
Počet hodnocení: 3
5

4 thoughts on “Pinterest: Jak na placenou reklamu

  1. Dobrý článek. Chci se ale zeptat, je potřeba při placené reklamě na pinterestu mít US platební kartu? Nedaří se mi dokončit nastavení platebních informací s ČR platební kartou.

    1. Dobrý den,
      napadá mě zda nemusíte mít kartu kreditní, protože to běžně v ČR z bank nedostáváme a nebo poté zadávat majitele karty bez diakritiky.

Comments are closed.