Pinterest: Zlatý důl pro prodej fyzických produktů

Pinterest: Zlatý důl pro prodej fyzických produktů

Poslední statistiky ukázaly, že Pinterest iniciuje více prodejů, než Facebook a oproti minulým letům je také výrazně více produktově zaměřen. Z výzkumu také vyplývá, že až 70% uživatelů Pinterestu využívá tento kanál k nákupní inspiraci. V tomto příspěvku se samozřejmě dozvíte, jak toho co nejlépe využít.

Co je to Pinterest

Nejraději mám přirovnání Pinterestu k virtuální inspirativní nástěnce. Ti, kdo už na nástěnku své nápady přišpendlují, ale vědí, že je to mnohem víc. Představte si, že brouzdáte internetem a narazíte na informaci, kterou nechcete zapomenout. Máte spoustu možností. Od těch nepohodlných, jako třeba, že sami sobě pošlete odkaz na stránky emailem a najdou se zřejmě i tací, kteří si stránku vytisknou (snad už jich není mnoho). Přes ty použitelné, ale stále málo praktické způsoby. Do těch samozřejmě patří záložky v prohlížeči, nebo tvorba vlastního seznamu. Kdo k téhle akci použije Pinterest, bude na tom zaručeně nejlépe.

Když to shrnu, tak Pinterest vám pomůže vytvořit vlastní kompilaci zájmů a inspirace. Je to opravdu, jako když přišpendlíte poznámku na nástěnku. S tím rozdílem, že z této nástěnky vám žádná informace na zem nespadne.

Jak na to?

Dříve bylo před vstupem na Pinterest potřeba požádat o pozvánku. To už tak není, a registrace na Pinterest je velmi jednoduchá. Stejným procesem projdete při registraci do jakékoliv sociální sítě. Prostě jen otevřete stránku Pinterestu, vyplníte údaje a je to. Na lištu svého prohlížeče pak ještě vložíte tlačítko „Pin it“, abyste měli možnost pohodlně přišpendlit každou zajímavou informaci.

Mohl bych teď detailně pokračovat o možnostech, které Pinterest nabízí běžným uživatelům. Vy ale chcete prodávat a prodej podporovat. Proto se podívejte na několik triků, které vám mohou zmíněnou podporu prodeje poskytnout.

Slevové kupóny

Jsou vyhledávanou a žádanou komoditou nejen na Pinterestu. K vytvoření kupónů je dobré využít služeb třetí strany. Jednou z mnoha možností jsou třeba stránky Wishpond. Obstarání kupónů touto formou má výhodu třeba v tom, že po zahájení kampaně máte v ruce detailní statistiku, která vám mimo jiné řekne, zda je kampaň úspěšná, zda jste oslovili tu správnou skupinu zákazníků a jestli má smysl kampaň opakovat. Na vašem Pinterest profilu si pak vytvoříte tzv. Coupon board a kupóny na ni přišpendlíte.

SEO

Při aktivním používání Pinterestu je potřeba myslet i na optimalizaci pro vyhledávače.

  • Pinterest vám umožní zvolit si URL adresu vašeho byznys účtu (pokud samozřejmě již není použitá), tak toho využijte. Zvolte si adresu, která bude jasně odrážet vaše podnikání a bude brát ohled na základní klíčová slova.
  • Klíčová slova také použijte v kategorii „About“, kde svůj byznys popíšete a to samé platí pro názvy jednotlivých „nástěnek“, které budete tvořit.
  • Smyslem by mělo být směrování provozu na vaše webové stránky, takže nezapomínejte vkládat link, který zákazníkům maximálně usnadní cestu.
  • V popiscích příspěvků používejte „hashtag“. Tedy tento znak # . Používají ho i ostatní sítě a pomáhá kategorizovat příspěvky podle slov, která hashtagem označíte.
  • Využijte naplno popis příspěvku. Znovu nezapomeňte, že na vhodně zvolených klíčových slovech záleží, kolik lidí z vaší cílové skupiny příspěvek uvidí.

Rich Pins

Tvůrci a správci Pinterestu samozřejmě sledují aktuální vývoj a rozmach této služby v oblasti obchodu a propagace. Proto zveřejňují nové nástroje se zaměřením na byznys. Jedním z nich jsou i „Rich Pins“. Dovolí vám vložit k příspěvku údaje navíc, jako třeba cenu, dostupnost zboží a nebo například složení výrobku. Jsou také ideálním prostředkem při zobrazování příspěvků na telefonech.

O přidělení nástroje Rich Pins musíte zažádat. Není to automatická služba a k jejímu získání musí vaše webová stránka obsahovat určité meta tagy. Nicméně určitě se vyplatí.

Soutěže

K tomu asi nemusím mnoho dodávat, že? Soutěže prostě fungují spolehlivě, ale je potřeba je dobře zkonstruovat.

Udělejte soutěž na Pinterestu:

  • Snadno přístupnou
  • Graficky přitažlivou
  • Příjemně ohodnocenou
  • Přístupnou z mobilních telefonů
  • a propagujte ji i přes Facebook, Twitter a váš web.

Tlačítko Pin it

Je jisté, že přidání tlačítka „Pin it“, tedy pobídky ke sdílení vašeho příspěvku na Pinterestu, má na prodeje neuvěřitelně pozitivní vliv. Dávejte tohle tlačítko k obrázkům a příspěvkům na vašem webu. Máte velkou naději, že návštěvníci vašich stránek vám zdarma pomohou s propagací. Záleží jen na vás, zda je obsah vašeho webu osloví. Určitě dávno víte, že obsah je tou hlavní komoditou, která prodá vaše produkty.

Závěrem

Pro využití Pinterestu pro obchodní účely se nemusíte dlouho rozmýšlet. 70 milionů uživatelů je pro vás už připraveno, využijte tipy z tohoto příspěvku, propagujte, sdílejte a prodávejte!

Pokud vás zajímá, jak na placenou reklamu na Pinteretu, přečtěte si další článek, ve kterém se jí zabýváme.

Pinterest: Zlatý důl pro prodej fyzických produktů
Počet hodnocení: 25
4.4

One thought on “Pinterest: Zlatý důl pro prodej fyzických produktů

Comments are closed.