Prime Day – jedinečná obchodní šance

Prime Day – jedinečná obchodní šance

Loňské léto zažilo na Amazonu premiéru tzv. „Prime Day“.

Tedy dne, během kterého se oslavovalo 20. výročí podnikání Amazonu na poli online obchodu. Pro abonenty služby Amazon Prime to především znamenalo tisíce slev a výhodných nabídek. Pro obchodníky naopak navýšení prodejů až o stovky procent ve srovnání s ostatními dny. Velký den slev se bude konat i letos.

 

Ještě do minulého týdne se o datu pouze spekulovalo. Minulý rok připadl Prime Day na úterý 15. července a obchodní analytici se letos o konkrétní den vehementně přeli. Amazon, jako ostatně ve většině případů, zachovával o svých přesných plánech mlčení. Je až neuvěřitelné, jak pečlivě mají pravidlo mlčenlivosti nastaveno. Jen málokteré tajemství Amazonu je totiž prozrazeno předčasně.

Nyní už je známo, že Prime Day připadne opět na úterý a přesně tedy 12. července 2016.

 

preview-full-shopping

Na adresu Prime Day, bylo v minulém roce sepsáno a řečeno mnoho kritického. Nejčastěji se komentáře týkaly způsobu vyhledávání a propagace výhodných nabídek. Amazon totiž máloco měnil na vzhledu prodejních stránek a výpisu zboží v jednotlivých kategoriích. Zákazníci tak museli stránky procházet a po slevách pátrat. Mezi ty kurióznější, ale neméně hojné reklamace, bezesporu patřily ty, které se týkaly příliš velké nabídky slev na ponožky a filmů s Adamem Sandlerem, nebo například stížnosti ze západního pobřeží na to, že zákazníci z východních oblastí USA, začínají s nákupy o hodinu dříve a „vyberou“ všechno dobré zboží.

 

K otázce, zda letos Amazon zareaguje na feedback z loňska a „opře“ se více do propagace vybraných produktů, máme k dispozici pouze spekulace. V zásadě ale analytici odhadují, že se tak skutečně stane a Amazon bude pečlivěji vybírat produkty vhodné k podpoře a propagaci.

 

Pro zákazníky bude Prime Day samozřejmě znamenat množství slev. Nejspíše se budou výhodné nabídky týkat produktů prodávaných pod značkou Amazon. S velkou pravděpodobností to budou nové produkty, čekající na svůj launch, nebo zboží, které potřebuje prodeje zvýšit. Těžko zvolit lepší den k reklamě, než právě Prime Day. Je totiž téměř jisté, že do prodejního prostředí přijde i mnoho nových zákazníků, nebo těch, kteří na internetu nakupují jen příležitostně. Registrací do služby Amazon Prime zřejmě také přibude.

 

Ale teď k tomu podstatnému. Jak nejlépe využít Prime day z pozice obchodníka!

 

Samozřejmě k tomu stejnému, jako Amazon. K nastartování nového produktu, ke zvětšení zákaznické základny a zvýšení prodejů. Je ale důležité se připravit a vytěžit ze speciálního dne maximum. Zde máte několik tipů, které vám pomohou:

 

Naskladnění

 

To je jistě naprostý a logický základ. Zkontrolujte své skladové zásoby a ujistěte se, že nebudete dodávku nového zboží nahánět na poslední chvíli. Sami dobře víte, že doprava se může na cestě zdržet a berte v úvahu, že se jedná pouze o jeden prodejní den.

 

Snižte cenu

 

Prime Day bude spolehlivě ve znamení cenové bitvy mezi konkurenty. Ujistěte se, na jaké minimum můžete jít a přesně to použijte, již několik dní předem. Prodáte sice s menším ziskem, ale zato více kusů. Taková akce bude mít pozitivní dopad na ranking vaší prodejní stránky. Odkazujete-li na obalu, nebo přiloženém letáku na sociální sítě, jistě se zvedne návštěvnost vašich stránek. A když už jsme u webu a sociálních sítích…

 

Propagace

 

…avizujte Amazon Prime Day na svých propagačních kanálech. Nikdo vám nebrání vytvořit vlastní „horkou“ nabídku. Posílejte pozvánky a upozornění na slevy. Vytvořte promo i v rámci své prodejní centrály a ujistěte se, že „hledači“ výhodného nákupu vaši stránku neminou. V rámci sociálních sítí už je samozřejmě potřeba mít určitou zásobu vhodného obsahu, aby u vás zůstali všichni ti, kteří se na základě pozvánky na vaše stránky podívají.

 

Launch

 

Pokud s prodejem na Amazonu právě začínáte, pokuste se stihnout dodat první várku zboží na Amazon ještě před Prime Day. Budete mít možnost načerpat objem prodejů a recenzí. Recenze je samozřejmě potřeba opatřit ještě dříve, neboť je to jedno z nejdůležitějších kritérií, podle kterého se zákazníci o koupi rozhodují.

 

Listing

 

Přesvědčte se znovu a pečlivě, zda listing vašeho produktu (tedy titulek, odrážky a popis produktu) ladí s trendem vyhledávání. Musí sedět počty vyhledávání klíčových slov a také přehlednost popisků. Ověřte, jestli většina konkurentů nemá výraznější a kvalitnější fotografie než vy. Jistě, tohle všechno musí být nastaveno už od začátku, ale názory a touhy veřejnosti se přece jen s časem mění a je potřeba to respektovat.

 

Držím palce vám všem, kteří na Amazonu prodáváte a budete chtít Prime Day využít. To ale nestačí. Ta podstatná část práce je na vás a jen počty prodejů vám potvrdí, zda jste pracovali opravdu poctivě.

 

Prime Day – jedinečná obchodní šance
Počet hodnocení: 1
5