Principy podnikání na Amazonu

IMG_2546-Edit-v3

 

7 kroků k prodeji fyzických produktů pod vlastní značkou na Amazon.com

Právě se chystáte odhalit jeden z nejvýdělečnějších obchodních modelů současnosti, kdy s investicí od $2.000 při 2-4 hodinách denně můžete během jednoho roku vybudovat skutečné aktivum s šestimístnými příjmy.

Víme to, protože jsme to už dokázali (několikrát).

Každý z nás prodává na Amazonu několik produktů s celkovým měsíčním obratem $200.000 (5.000.000 Kč).

Jedním z produktů, který společně prodáváme a zájemcům o tento typ podnikání otevřeně prezentujeme, je naše značková káva. Případovou studii právě na ni jsme ukázali v programu  Kávobaron.cz

Na následujích řádkách vysvlékneme tento obchodní model do naha. Podělíme se s Vámi o 7 základních principů tohoto lukrativního byznysu, který by měl znát každý, kdo chce úspěšně prodávat na Amazonu (a to nejen) v USA.

01 | Založení prodejního účtu

02 | Výběr produktu a jeho inovace

03 | Výběr dodavatele

04 | Vlastní značka

05 | Zalistování produktu

06 | Naskladnění produktu

07 | Launch produktu

Založit prodejní centrálu na Amazon.com

Pro koho je vhodné obchodování na Amazonu?

Amazon není Aukro, kde jednou za čas prodáte nějaké zboží, které odnesete na poštu a odešlete. Amazon je gigant, který za loňský rok vygeneroval v čistých příjmech více než 107 miliard dolarů. Celosvětevě disponuje 237 milióny aktivních zákaznických účtů a jeho stránky navštíví měsíčně 162 miliónů unikátních návštěvníků. Ročně roste o 22%…

Chcete-li obchodovat na Amazonu, připravte se na řízení reálného šesticiferného byznysu. Amazon je jako distribuční kanál vhodný pro jednotlivce i týmy, kteří si chtějí vybudovat z domova výdělečný online byznys, za který se nemusí stydět. Bez práce to ale nepůjde!”

 

01 | Založení prodejního účtu

Prvním předpokladem, abyste mohli prodávat na Amazonu, je založení prodejního účtu – Amazon Seller Central.

Existují dva typy účtů:

  • Individuální (Sell as an Individual)

Zde platíte navíc k poplatkům Amazonu $0,99 z každého prodaného kusu.

  • Profesionální (Sell as a Professional)

Nejpozději ve chvíli, kdy v objemech překročíte 40 prodaných kusů měsíčně, se Vám vyplatí přepnout na profesionální prodejní účet, kde platíte každý měsíc pevnou taxu ve výši $39,99 za vedení účtu. Poplatek $0,99 za každý prodaný kus u této varianty odpadá.

Jaké další poplatky čekají prodejce na Amazonu, si můžete přečíst zde ↓

Nyní jděte na amazon.com a sjeďte až na samý konec stránky, kde klikněte na Sell on Amazon.

amazon-zalozeni-uctu

Zvolte si, jaký typ prodejního účtu uznáte za vhodný a projděte registračním procesem. Registrace je zdarma.

 

02 | Výběr produktu a jeho inovace

Chcete-li vydělávat peníze na Amazonu, musíte striktně dodržovat principy úspěšného podnikání na Amazonu. Tím hlavním principem je hledání vhodného produktu, po kterém již na Amazonu existuje poptávka – tzn. že ho zákazníci chtějí a dobře se prodává. Pojďmě si tedy názorně ukázat, jak se taková zlatá žíla hledá.

Spolehlivým indikátorem výdělečného produktu na Amazonu je seznam bestsellerů (Amazon Bestseller List).

  1. Otevřete si Google.com a do vyhledávání napište Amazon Bestseller List
  2. Ve výsledcích vyhledávání klikněte na druhou položku Amazon.com Best Sellers: The most popular items on AmazonSnímek obrazovky 2016-02-23 v 18.21.55
  3. Otevře se vám stránka Amazonu se seznamem bestsellerů pro jednotlivé kategorie. Seznam všech kategorií najdete po levé straně. Tyto seznamy se aktualizují vždy po hodině a obsahují nejprodávanější položky. Ke každé kategorii naleznete 100 nejprodávanějších položek. Po levé straně klikněte na libovolnou kategorii (v našem modelovém případě jsme si vybrali Sports & Outdoors). 

    kategorie amazonu

  4. Otevře se vám stránka se 100 nejprodávanějšími produkty v této kategorii. Vaším úkolem je najít jeden produkt, který odpovídá těmto kritériím: 
    ✔ je fyzicky malý
    ✔ váží málo
    ✔ stojí v rozmezí 20 – 60 USD
    ✔ má “private label potenciál (můžete si je nechat vyrobit pod vlastní značkou
    ✔ je technicky nenáročný
  5. Při svém hledání po vhodném produktu můžete zabrousit i do podkategorií, kde se skrývají tísíce dalších potencionálních produktů vhodných pro koncept MEGABYZNYS.
    podkategorie-amazon
  6. My jsme v hlavní kategorii vybrali produkt tactical flashlight, který odpovídá výše uvedeným kritériím a je tak vhodným potencionálním kandidátem pro prodej na Amazonu.
    vyber produktu-amazon

 

Inovace produktu

Jakmile vyberete produkt, který odpovídá požadovaným kritériím pro koncept MEGABYZNYS, musíte ho inovovat.

Inovace Vám zajistí exkluzivitu. Inovované produkty se na Amazonu prodávají s minimální námahou.

Vaším heslem pro tuto fázi by se mělo stát dodat zákazníkům lepší produkt. Čím větší hodnotu zákazníkům dáte, tím lépe se Vám bude v podnikání dařit.

Na Amazonu máte tu výhodu, že můžete provést ten nejdetailnější průzkum trhu vůbec a zcela zdarma.

Amazon je totiž postaven na recenzích. Ke každému produktu mohou zákazníci přidávat jeho hodnocení a vyjadřovat se k jeho kvalitě.

Inspirací pro inovaci Vašeho produktu se stanou právě zákaznické recenze. A to hlavně ty negativní. U nich se zákazníci vyjadřují, s čím jsou u produktu nespokojeni. Identifikujete-li tato slabá místa produktu, získáte tak skvělý materiál pro jeho inovaci!

Proces inovace krok za krokem

  1. Zadejte do vyhledávání Amazonu hlavní klíčové slovo  produktu, který jste našli v seznamech bestsellerů jako potencionálního kandidáta pro prodej na Amazonu. V našem modelovém případě jde o klíčové slovo tactical flashlight.
  2. Zaměřte se na první 3 produkty ve vyhledávání Amazonu, které jsou umístěny ihned za produkty s označením sponsored.recenze-produktu-amazon
  3. U každého ze třech produktů si otevřete stránku s jednohvězdičkovými recenzemi★.
  4. Projděte jednotlivé negativní recenze na prvních dvou stránkách a vypište si slabá místa produktu. Poté se zamyslete, jak tyto nedostatky inovovat. Tyto podklady Vám také poslouží jako specifikace pro výrobce, se kterým můžete následně inovaci produktu konzultovat.

 

03 | Výběr výrobce

Dalším krokem na cestě do Amazonu je výběr vhodného dodavatele, který vám produkt pod vaší značkou vyrobí. Nejjedodušší a nejrychlejší cesta, jak najít výrobce je vyhledávání na webu alibaba.com. Tam najdete tisíce prověřených výrobců téměř na cokoliv.

vyber-vyrobce-produktu-na-amazon

Jednoduše napíšete klíčové slovo vašeho produktu do vyhledávání a potvrdíte. Alibaba vám nabídne seznam potencionálních dodavatelů převážně z Asie.

Přes chat kontaktujte 5-10 výrobců, kteří podle informací ze svých profilových stránek přibližně odpovídají vašim představám. Napište jim, co chcete vyrobit (použijte specifikaci produktu včetně návrhů možných inovací z předchozího kroku) a kolik kusů. Požádejte je o cenovou nabídku.

Jakmile získáte odpovědi, porovnejte nabídky a rozhodněte se podle toho, která se vám zdá nejlepší.

✔ Při posuzování se zaměřte se zejména na MOQ (minimální množství objednávky). Měli byste mít možnost objednat na začátek 100-200 kusů.

✔ Dále se ujistěte, že je daný výrobce schopen provést všechny inovace, které požadujete a v neposlední řadě si ujasněte dobu dodání a cenu. U obou položek platí – čím menší, tím lepší.

Nebojte se komunikace s výrobcem. Asiaté jsou milí lidé a vyjdou vám všemožně vstříc. Jsou zvyklí komunikovat přes skype a v anglickém jazyce.

Během procesu výroby si nechte zasílat fotografie, jak celý proces probíhá. Zdůrazňujte, že vám záleží na dlouhodobé spolupráci, která se samozřejmě bude odvíjet od toho, jak kvalitní produkt dokáží vyrobit. Trvejte na kvalitě, která je pro váš obchodní vztah s dodavatelem klíčová.

 

04 | Vlastní značka

Prodej fyzických produktů na Amazonu pod vlastní značkou je mnohem lukrativnější, než kdybyste prodávali běžně dostupné velkoobchodní produkty jako např. míč Nike.

Úplně ten samý značkový míč mohou totiž na Amazonu prodávat desítky až stovky prodejců, se kterými jste v přímé konkurenci. O tom, kdo ho prodá, rozhoduje často nejnižší cena.

Prodáváte-li produkt pod vlastní značkou, nikdo jiný ho logicky prodávat nemůže, pokud k tomu tedy nedáte svolení. Nemáte tak přímou konkurenci a nejste příliš závislí na cenové válce. Místo snižování ceny, můžete průběžně díky inovacím zvyšovat hodnotu produktu.

Vše co potřebujete k vytvoření vlastní značky je její název a logo.

Název vyberte tak, aby rezonoval s vaší cílovou skupinou. Následně si ověřte na stránkách organizace Wipo (http://www.wipo.int/branddb/en/), zda se na váš název nevztahují nějaké ochranné známky, abyste se do budoucna vyhli případným právním sporům

Registrace domény

Dále je důležité, abyste si registrovali doménu se jménem vaší značky. Určitě si registrujte doménu s koncovkou .com, bude-li volná.

příklad: www.mojeznacka.com

Nebude-li volná, najděte nový název pro vaší značku. Může se zdát, že je to práce navíc, ale pokud se vám do budoucna byznys rozjede, oceníte, že vlastníte i značkovou doménu na .com koncovce! Kde si později necháte vytvořit profesionální webovou stránku třeba od firmy Steiner Media s.r.o.

Tvorba loga

Logo si můžete nechat vytvořit na portálu www.fiverr.com za cenu od $5 – $30.

vytvoreni-loga-megabyznys

Tip: Mnoho zájemců o podnikání na Amazonu se nás ptá, zda si mají registrovat i ochranou známku na produkt. Ze začátku nemusíte. Až se vám rozjedou prodeje a budete cítit, že držíte v rukou perspektivní produkt, pak o registraci uvažujte. Stojí cca $1000 a celý proces trvá přibližně půl roku.

 

05 | Zalistování produktu

Mezitím, co výrobce vyrábí produkt, máte dostatek času na jeho zalistování.

Zalistování je vytvoření produktového e-shopu v rozhraní Amazonu. Vše probíhá přes vaší prodejní centrálu. Zalistování produktu je důležité, abyste mohli vůbec produkt objednat.

Produktový listing se skládá z několik komponent, ty nejdůležitější jsou tyto:

✔ Title – produktový titulek

✔ Bullet points – vlastnosti produktu

✔ Description – popisek produktu

Search terms – klíčová slova

✔ Category – kategorie

✔ Photos – produktové fotografie

zalistovani-produktu-na-amazonu

Jednotlivé kategorie na Amazonu mohou mít odlišné požadavky na listing. Někde např. můžete napsat delší produktový titulek než u jiné kategorie. Proto se při vytváření listingu řiďte pokyny Amazonu k jednotlivým kategoriím.

 

06 | Naskladnění produktu

Za předpokladu, že máte vytvořený listing a výrobce vyrobený produkt, můžete zadat v prodejní centrále pokyn k jeho dodání do některých ze skladů Amazonu. Proces vytvoření pokynu není nijak zvlášt obtížný, musíte pouze postupovat krok za krokem tak, jak vás Amazon naviguje.

Abyste mohli pokyn uskutečnit, budete potřebovat UPC kód. To je v podstatě čárový kód, bez kterého se v dnešní době, chcete-li prodávat fyzické produkty, neobejdete. Kód si můžete pohodlně koupit na www.upckod.cz. Poté ho nahrajete do prodejní centrály a jakmile dokončíte proces vytvoření pokynu k dodání produktu, pošlete transportní data dodavateli, který dodávku opatří požadovaným kódem a dalšími informacemi pro přepravu.

Výrobce má zpravidla již dopředu nasmlouvané přepravní firmy, se kterými spolupracuje.

Určitě využijte leteckou přepravu, která je rychlá a efektivní. Takže za týden od vyexpedování zásilky u výrobce např. v Asii můžete mít naskladněný váš produkt ve skladech Amazonu v USA.

upc-kod-amazon-produkt

 

07 | Launch produktu

Do této chvíle jste budovali základy, abyste mohli začít prodávat na Amazonu v USA.

Ti nejrychlejší z vás to stihnou už za 4 týdny. Obvykle však trvá celý proces od výběru produktu až po jeho naskladnění u Amazonu 8-12 týdnů.

Nyní máte tedy vše připravené, abyste mohli začít vydělávat hotové peníze na největším online tržišti světa. Ale musíte si uvědomit, že v tuhle chvíli nikdo nezná váš produkt, ani vaší značku!

Nejrychlejší cesta, jak dát o sobě vedět a uskutečnit první prodeje, je zapnutí reklamy na Amazonu – Amazon Sponsored Ads.

Získejte 10 recenzí

Než však zapnete reklamu, musíte nasbírat alespoň 10 recenzí k vašemu produktu. Potencionální zákazníci reagují lépe na produkty, u kterých jsou recenze. Kdybyste zapnuli reklamu a neměli byste u produktu žádné recenze, nikdy by na váš produkt neklikal. Zákazníci totiž potřebují sociální důkaz, že si váš produkt již někdo koupil.

Nejlepším způsobem, jak získat do začátku 10 recenzí, je oslovit top recenzenty na Amazonu. Jejich seznam neleznete zde http://www.amazon.com/review/top-reviewers.

Amazon povoluje, že můžete požádat o recenzi vyměnou za produkt zdarma nebo se slevou. Musíte ale jasně říkat, že vítáte jak pozitivní, tak i negativní odezvu na váš produkt.

Abyste získali 10 recenzí, kontaktujte minimálně 20 recenzentů. Přibližne půlka z nich napíše recenzi.

 

Založit prodejní centrálu na Amazon.com

 

Nyní tedy víte, co obnáší nastartování vlastního podnikání na Amazonu. Není to žádná raketová věda. Počítá se ale jen to, co prakticky uděláte. 

Přejeme vám mnoho úspěchů na vaší cestě za finanční svobodou… A NIKDY SE NEVZDÁVEJTE!