3 největší chyby při zakládání listingu na Amazonu

3 největší chyby při zakládání listingu na Amazonu

Než sami od sebe poznáte dobře vytvořený listing (prodejní stránku produktu na Amazonu) a vyvarujete se tak zbytečných zdržení a pomalého nárůstu prodejů, je třeba jich desítky vytvořit. Pravdou ale je, že každý z nás chce prodávat hned. Nikdo přeci nechce čekat až konečně trefí to správné nastavení listingu a přijdou zasloužené prodeje.

Bohužel mám špatnou zprávu, pravděpodobně se tomu nevyhnete. Ale pokusím se v tomto článku vyzdvihnout 3 největší chyby, které se při zakládání listingu na Amazonu mohou stát, abyste měli jistotu, že jdete správným směrem a počet prodejů rostl rychleji.

Ještě bych chtěl také zmínit, jak jistě již každý ví, že Amazon pořád vylepšuje a mění parametry svého algoritmu, proto jsou informace v tomto článku aktuální právě teď.

Nesprávné používání klíčových slov

Již několikrát jsem zmiňoval, že Amazon není stejný jako Google. Především tedy pokud jde o klíčová slova. Na Googlu, byť tedy hodně sofistikovaně, funguje určité opakování klíčových slov a frází v textu. Na Amazonu ale klíčová slova není potřeba opakovat „donekonečna“. Hodně prodejců tomu stále přesně nerozumí a pořád narážím na listingy, které jsou plné opakovaných klíčových slov. Nejen že takový listing není moc zákaznicky přívětivý, ale navíc ani nepomůže v cestě za lepším rankingem.

Na Amazonu totiž platí: použij každé klíčové slovo jen jednou, nám to stačí.

To zahrnuje i sekci „search terms“ ve vaší prodejní centrále. Když máte klíčové slovo v nadpisu a třeba ve jménu vaší značky, nemusíte ho psát znovu do tabulky „search terms“. Zbytečně tím zabíráte místo pro klíčová slova, která by se dala použít pro zlepšení návštěvnosti vašeho listingu.

Můj poslední poznatek je, že do indexování pro vyhledávání v algoritmu A9 se popisek produktu a bullety moc nepočítají. Nejlépe mi fungovala klíčová slova v nadpisu, značce, jménu výrobce a tabulce „search terms“.

Jak si udělat analýzu klíčových slov, která vám přinese další prodeje, si můžete přečíst zde.

Ještě bych rád něco málo napsal právě k tabulce „search terms“. Když do jednotlivých políček napíšete vždy jen jedno, byť třeba složené, klíčové slovo, zůstane v řádku ještě místo. Momentálně lze vložit do jedné řádky 50 znaků. Zkusil jsem tedy, podle rady pár prodejců v Americe, změnit způsob, jakým jednotlivé řádky používám. Místo jednotlivých klíčových slov (tedy i těch složených), zadávám do řádků opravdu jen jednotlivá slova. Amazon prostě nepracuje s frází, ale jen se slovem.

Moje jednotlivé řádky teď tedy nemám vyplněné takto:

organic cat food

100% wholemeat cat food

fish cat food

cat food from the usa

quality cat food

… ale takto:

organic cat food 100% wholemeat fish from the

usa quality

Vidíte, že mám najednou, místo 5 plných řádků, ještě 3,5 volných. A to jen protože vím, že na Amazonu nepotřebuji donekonečna opakovat klíčová slova.

Tak ať ta návštěvnost jenom roste!

Nedostatečné odlišení vašeho produktu od ostatních

Zkuste se vžít do myšlení zákazníka na Amazonu. Představte si, že rádi pijete červené víno, ale vaše poslední sklenička na oblíbené červené se právě rozbila a chcete novou. Jdete tedy na Amazon a zadáte: red wine glasses. Jen pro zajímavost jsem tedy to samé udělal i já a tady je, co mi Amazon ukázal:

klíčové slovo Red wine glasses

Když jsem výsledky hledání procházel, většina nabídek byla velmi podobná. Jaký z těch nabídnutých produktů by vás jako zákazníka nejvíce oslovil? Odpověď nechám na vás, ale opravdu se vyplatí nad tím zamyslet. Vžívejte se do role zákazníka a podle toho váš listing upravte.

Jen pro inspiraci: zkuste použít trochu jiná, chytlavější slova než ostatní. Zkuste nafotit úplně jinou kompozici produktu, aby se co nejvíce odlišila od ostatních produktů. Nebo prostě opravdu zkuste vymyslet inovaci, kterou jiní nemají – to zaručuje úspěch.

Nezodpovězení otázky: Proč bych měl číst dál?

V dnešní době je na Amazonu v rámci prodejní strategie Private Label hodně velmi podobných produktů. Zodpovězení otázky „proč bych měl číst dál“, tedy často rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu produktu na Amazonu.

Když se vrátíme k předešlému bodu, zůstaneme v roli zákazníka na Amazonu, a představíme si, že výsledky vyhledávání procházíme a hledáme konkrétní produkt. Co jsou další faktory, které nás přimějí prostě číst dál, nebo v našem případě kliknout na nějaký konkrétní produkt a poté ho i koupit? Měl by to být samozřejmě ten Váš produkt. 🙂

Může to být třeba množství a kvalita recenzí, může to být i cena. Hodně záleží na kvalitních bulletech, které by neměly obsahovat jen výčet funkcí vašeho produktu, ale hlavně jeho přínosy. Nabízíte třeba množstevní slevu? Nabízíte garanci? Těch otázek je mnoho. Nejhlavnější ale je, abyste si tyto otázky kladli vy sami. Buďte vy sami svým nejlepším zákazníkem a přesvědčte sami sebe, že právě váš produkt je, ze všech ostatních ve vaší kategorii, ten nejlepší.

Vyčnívejte z řady a prodávejte víc než ostatní.

A když tyto 3 body pochopíte, přestanete plýtvat místem na klíčová slova a začnete vyčnívat z řady tím, že se dostatečně odlišíte od ostatních, začnete mít s vaším produktem úspěch.

Tak hodně štěstí.

Jakub

PS:

Zde je odkaz na pár tipů přímo od Amazonu:
https://sellercentral.amazon.com/gp/help/10471
(POZOR! Vyžaduje přihlášení do vaší prodejní centrály!)

3 největší chyby při zakládání listingu na Amazonu
Počet hodnocení: 11
5

3 thoughts on “3 největší chyby při zakládání listingu na Amazonu

  1. Ďakujem za veľmi prínosný článok. Konečne v tom mám jasno, ako vypĺňať Search terms.

  2. Mám otázku k tomuto článku. Rozlišuje amazon jednotné a množné číslo? prípadne Velké a malé písmená?

  3. Díky za výstižně napsaný článek, po pěti měsících zjišťuji, že mám Search terms špatně vyplněné!

Comments are closed.