4 největší chyby při výběru produktu

4 největší chyby při výběru produktu

Prodej na Amazonu se, ruku v ruce s Amazonem samotným, stává stále populárnějším. Stále noví a noví podnikatelé chtějí na této obchodní platformě prorazit a začít tak budovat svou vlastní značku. Problémem je, že nejen začátečníci, ale i pokročilí prodejci dělají stále stejné chyby při výběru produktu.

Proto jsem se rozhodl je sepsat do článku, abychom je všichni měli po ruce. Nadšeným prodejcům, kteří vybírají první produkt, to určitě pomůže a ani pokročilí prodejci si nepřijdou zkrátka, protože opakování je matka moudrosti!

4 největší chyby při výběru produktu

1. Velikost a váha

Možná se budu opakovat, ale mám pocit, že si hodně lidí neuvědomuje, jak podstatné je na začátku vybrat malý a lehký produkt. Když si v hlavě projdu všechny chyby při vyběru produktu, řekl bych, že tohle je jedna z největších. A přitom tak jednoduše řešitelných, stačí jen vybrat jiný produkt!

Jaké trable si tím ušetříte?

a) Malé a lehké zboží můžete poslat letadlem a stále mít slušnou marži. Větší zboží je třeba poslat lodí, což obvykle zabere trojnásobek času.

b) Amazon vám dovolí mít na začátku na skladě maximálně 500 kusů nadměrného produktu, takže jakmile začnete více prodávat, hrozí, že vyprodáte zásoby a nebudete mít co nabídnout.

c) Jelikož můžete mít na skladě maximálně 500 kusů a doprava lodí trvá zhruba 20-30 dnů, je třeba plánovat prodeje opravdu detailně dopředu a mít dostatečný kapitál. Jednou z možností může být domluva s jinou firmou, která v USA vlastní sklady, aby produkty přijmula a odeslala na Amazon, jakmile budete potřebovat. To je ale další zbytečná starost a náklady navíc.

d) Zaplatíte více peněz na poplatcích Amazonu.

Proto vybírejte co nejmenší a nejlehčí produkt. Obecně můžeme říci, že nejlepší je, když má produkt do 500 gramů, ale důležité je nepřekročit hranici 1 kg. Ideální velikost je v rozmezí od velikosti pastelky do velikosti helmy na kolo.

2. Obrovská konkurence a nízká prodejnost

Velkou výhodou Amazonu je, že nám dává poměrně velké množství dat o konkurenci. Říká nám, jak se produkty prodávají, kolik prodejců prodává konkrétní produkt v kategorii a jak jsou s ním zákazníci spokojeni.

Existuje ale celá řada prodejců, kteří tyto údaje úplně ignorují a snaží se „vymyslet něco originálního“. Kreativita je samozřejmě potřeba, ale zapojte ji raději při inovaci produktu a nesnažte se objevit Ameriku. Inspirovat se můžete například v našem seriálu Amazon produkt měsíce.

Při vybírání produktu je důležité řídit se číslem Amazon Best Seller Rank (BSR), které najdete v listingu vybraného produktu, a počtem recenzí.

Platí, že optimální produkt by měl mít BSR v rozmezí od 1 do 2 500 a počet recenzí od 1 do 250.

3. Poruchovost

Kdo by nechtěl začít prodávat elektroniku, na které je marže stovky dolarů? A to je právě důvod, proč jsme poruchovost zařadili mezi nejčastější chyby při výběru produktu.

Teď mě nepochopte špatně, nemyslím si, že byste v kategorii Computer & Electronics nenašli žádný vhodný produkt, ale na Amazonu je tolik možností, že nic nezkazíte tím, když se této kategorii vyhnete.

Polopaticky rečeno, vyhněte se produktům, do kterých se dávají baterky a jsou technicky náročné. Platí to, že čím složitější je produkt, tím více je prostoru pro chyby výrobce a reklamace zákazníků. A reklamace jsou tou poslední věcí, kterou chceme řešit.

4. Paralýza z analýzy

Poslední bod bude možná lidem, kteří už produkt vybírali, povědomý. Máte vybrané 3 horké favority na produkt a přemýšlíte, který zvolit. A čas běží…

Nakonec jeden vyberete, ale pak se nad tím zamyslíte znovu a rozhodnutí přehodnotíte. To samé se stane za 3 dny, za týden a za měsíc.

Asi víte, kam tím mířím. 🙂

Rok se s rokem sešel, u produktů, které jste vybírali, je trojnásobná konkurence a všechna práce byla zbytečná.

Platí to, že jediný možný způsob, jak zjistíte, zda je daný produkt ten pravý, je že ho dostanete na Amazon a začnete prodávat. Nic na tom není.

Ano, existují strategie, které dramaticky zvýší pravděpodobnost, že budete mít s produktem úspěch, proto je učíme v kurzu #Megabyznys, ale žádná z nich nebude nikdy v životě stoprocentní. Jedinou jistotu budete mít, když půjdete do akce.

Tak na to pamatujte!

Toto byly 4 největší chyby při výběru produktů, které prodejci dělají. Doporučujeme si tento článek projít pokaždé, když budete hledat nový produkt, může se totiž lusknutím prstů stát, že se vám nějaký produkt zalíbí a, i když budete vědět, že nevyhovuje kritériím, začnete hledat důvody, proč by bylo dobré zkusit ho prodávat. A to je právě ten bod, ve kterém se rozhoduje, zda budete jako prodejci neustále růst a vydělávat více peněz, nebo stát na místě a přemýšlet, čím to je, že „to nefunguje“.

Držíme palce při výběru produktu a těšíme se u dalšího článku!

4 největší chyby při výběru produktu
Počet hodnocení: 10
4.8