5 nejčastějších důvodů, proč nenaleznete výrobce pro svůj produkt

5 nejčastějších důvodů, proč nenaleznete výrobce pro svůj produkt

Najít vhodného výrobce je po výběru správného produktu dalším kritickým bodem, který prozkouší začínajícího podnikatele v jeho schopnosti nastartovat svůj vlastní značkový byznys na Amazonu. Je to druhý kámen úrazu, na kterém se spousta počátečních nadšenců zastaví.

Když chtete vybudovat fungující podnik s vlastními značkovými produkty, máte v zásadě tři možnosti:

  1. již vlastníte výrobní podnik
  2. potřebnou výrobní infrastrukturu si vybudujete
  3. naleznete si dodavatele, u kterého si výrobu svého produktu objednáte.

Právě ta třetí možnost je většinou nejschůdnější a přesto ji ne všichni dotáhnou do konce. Co je tedy příčinou neúspěchu v této fázi? Zde je 5 nejčastějších důvodů:

Důvod č. 1 – Neujasníte si dostatečně, jaký produkt vlastně chcete vyrobit

Prvním důvodem neuspěchu je to, že si dostatečně neujasníte svůj produkt. Abyste totiž mohli u výrobce produkt poptat a následně jej objednat, musíte přesně vědět, jak má váš produkt vypadat a co má splňovat. A právě tento krok mnoho začátečníků podcení.

Mají jen mlhavou představu o svém budoucím produktu a doufají, že se „strefí“ do očekávání zákazníka. Přitom je ale již v tuto chvíli jasné, že nemohou uspět. S nejasnou představou nemohou od dodavatele očekávat dodávku produktu, který se bude dobře prodávat (pokud vůbec k nějaké dodávce dojde). V tomto ohledu je nezachrání ani Amazon, přestože kupní síla jeho návštěvníků je obrovská. Spíše to vede ke konci ještě dříve než něco začalo.

Klíčem je mít jasně vyspecifikovaný produkt s obchodním potenciálem. Bez této důkladné přípravy prostě střílíte naslepo.

Důvod č. 2 – Nemáte zjištěné zákonné požadavky na produkt, který chcete prodávat

Dodavatele naleznete prakticky na cokoliv pomyslíte. To je však pouze první část skládanky. Potřebujete totiž, aby vám dodavatel byl schopen dodat produkt, který je v souladu se zákonnými požadavky trhu, na kterém budete prodávat.

Především u asijských výrobců se nelze na znalost amerických nebo evropských předpisů vždy spoléhat. Pokud se důkladně nepřipravíte, ztratíte spoustu času s výrobci, kteří prakticky nejsou schopni vám vyhovující produkt dodat. To mnohdy vede k obětování vlastního snu o prosperujícím podnikání.

Důvod č. 3 – Neoslovíte dostatek firem

Další častou chybou je oslovení malého množství výrobních firem. Rozešlete 5 poptávek a čekáte. Dvě firmy se vám vůbec neozvou, další dvě nejsou schopny dodat produkt v potřebné kvalitě a u té poslední zjistíte, že vám vůbec nevychází obchodní kalkulace. „Má tohle vůbec cenu?“, a další slepá ulička je na světě.

Pokud produkt úspěšně prodávají jiní prodejci, a vy jste nenašli vhodného dodavatele, tak jste prostě nehledali dostatečně dobře a dlouho.

Důvod č. 4 – Jednáte s dodavatelem neprofesionálně

Profesionální vystupování je v obchodním světě standardem. Pokud nejste zvyklí obchodovat a navíc nemáte dostatečnou přípravu na jednání, druhá strana to dříve nebo později pozná. Prostě „vaříte z vody“ a tím ztrácíte zájem výrobce o vaši zakázku.

Právě důkladná příprava a znalost základních zvyklostí a pojmů v mezinárodním obchodě je klíčová pro úspěšné uzavření spolupráce.

Důvod č. 5 – Nedodržíte důsledně všechny kroky při navazování obchodní spolupráce

Od vyhledávání dodavatelů k objednání první várky vašeho produktu vede spousta důležitých kroků, které byste neměli přeskočit – počínaje kritérii při výběru firem, správnou poptávkou, vzorkováním atd. Pokud některý z důležitých kroků podceníte, může se to stát pro váš byznys ihned, nebo ještě hůře později, osudným.

Neberte výběr dodavatele na lehkou váhu

Výběr vhodného dodavatele je pro vybudování úspěšného podniku s vlastními značkovými produkty klíčový a přímo navazuje na první stavební kámen – výběr produktu. Bez správného provedení těchto dvou fází nelze na Amazonu dosáhnout úspěchu, a to i při sebelepším marketingu a zákaznické péči. Proto těmto tématům věnujeme samostatné detailní tréninkové moduly v kurzu #Megabyznys.

5 nejčastějších důvodů, proč nenaleznete výrobce pro svůj produkt
Počet hodnocení: 4
4.8