Jak zvýšit prodeje pomocí správné analýzy klíčových slov 1. část

Jak zvýšit prodeje pomocí správné analýzy klíčových slov 1. část

Návod je poměrně obsáhlý, proto jsme se rozhodli ho rozdělit do dvou částí. Dnes se dozvíte, co je to analýza klíčových slov, proč je důležitá, co budeme potřebovat, abychom ji mohli provést a společně si najdeme první klíčová slova, abyste viděli, kolik potencionálních zákazníků už nyní hledá váš produkt na Amazonu.

V druhé části půjdeme více do hloubky, ukážeme si další strategie a řekneme si, jak s nalezenými klíčovými slovy pracovat.

Co je to analýza klíčových slov?

Analýza klíčových slov je základ, bez kterého se na internetu těžko obejdete. Jedná se o seznam frází, které vaši potencionální zákazníci zadávají do vyhledávačů, když si chtějí objednat produkt (nebo službu), který nabízíte.

I když na Amazonu, stejně jako u vyhledávačů, hraje roli více faktorů, stále platí, že pokud nebudete mít dané klíčově slovo uvedené na své produktové stránce, těžko vás po jeho zadání zákazník najde.

Pro lepší představu si vše uvedeme na konkrétním příkladu. Představte si, že prodáváte na Amazonu švihadla. Švihadlo je anglicky jump rope, vaším cílem tedy je, aby zákazník, po tom co zadá do vyhledávače na Amazonu frázi jump rope, narazil na váš produkt. A to nejlépe hned na prvním místě, protože tam je největší pravděpodobnost, že ho rozklikne.

Prvním krok je tedy zjistit, že zákazníci klíčové slovo jump rope vyhledávají a mít ho na své produktové stránce.

Pokud by každý produkt měl jen jedno klíčové slovo, analýza by nebyla potřeba, ale nemusíme si nic překládat do angličtiny, abychom zjistili, že je u každého produktu klíčových slov celá řada.

Například židle může být do jídelny, k pracovnímu stolu nebo do kavárny. A právě takové varianty v sobě skrývají celou řadu klíčových slov. Abychom věděli, jaká klíčová slová použít, je důležité mít jejich seznam – a s tím nám pomůže právě analýza klíčových slov.

Co k ní budeme potřebovat?

MerchantWords

MerchantWords je stránka, na které najdete klíčová slova, která na Amazonu zákazníci hledají. Počet vyhledávání neberte doslova, je nadsazený, ale pomůže nám rozlišit, která klíčová slova se vyhledávají, a která nikoliv.

V bezplatné verzi MerchantWords můžete vyhledat denně maximálně 5 výrazů a ukáže se jen prvních 5 výsledků na klíčové slovo.

Pokud potřebujete hledat více dotazů, což my určitě budeme, stačí se přihlásit do jejich newsletteru.

Amazon 1

Nevýhodou je, že stále uvidíte jen 5 prvních výsledků ve vyhledávání.

Analýza klíčových slov

Ty odkryjete jen tak, že si zaplatíte členství. Přes tento odkaz ho, místo za 30 dolarů měsíčně, získáte za 9 dolarů.

Pokud už máte vybraný produkt na Amazonu, doporučujeme do MerchantWords zainvestovat, návratnost je obrovská. V případě, že stále ještě vybíráte produkt, nebo přemýšlíte, zda začít, není to nutné.

Soovle

Soovle je portál, na kterém zdarma najdete varianty klíčových slov na různých vyhledávačích. Analýza klíčových slov na něm sice nestojí, ale občas zde najdete dobře vyhledávaná klíčová slova.

Amazon

Hlavním kanálem pro naše prodeje je Amazon, proto ho budeme, v kombinaci s MerchantWords, nejvíce používat.

Google a Google Adwords

Na prodejní stránku na Amazonu může přijít i návštěvník, který klíčová slova produktu zadal na Googlu. Proto je dobré mít přehled i o tomto vyhledávači. Navíc nám může dát i další tipy na dobrá klíčová slova.

Zapisování výsledků

K zapisování výsledků nám bohatě stačí obyčejný Excel, nebo Google dokument. Jednoduchá tabulka, ve které bude sloupec pro klíčové slovo, sloupec pro množství vyhledávání na Amazonu a sloupec pro vyhledávání na Googlu a je hotovo.

Začínáme ochutnávkou

Zadejte hlavní klíčové slovo do MerchanWords a klikněte na vyhledat. Hlavní klíčové slovo najdete v dokumentu, podle kterého jste vybírali produkt. Pokud ho ještě nemáte, doporučuji použít jakýkoliv slovník a přeložit si název produktu, který se vám líbí.

Jakmile klíčové slovo zadáte do MerchantWords, překlikněte vpravo nad tabulkou, u nápisu Sort, z (unsorted) na Highest search volume, díky tomu se vám nejvyhledávanější klíčová slova zobrazí nahoře a nemusíte je složitě hledat.

Amazon3

Platí, že čím obecnější klíčové slovo zadáte, tím více výsledků s větší hledaností a menší relevancí najdete. Pokud byste prodávali například tenisové míčky, při zadání dotazu ball najdete daleko více vyhledávaných výsledků, ale mezi nimi bude celá řada frází, které s vaším produktem nesouvisí, například basketbalový míč, volejbalový míč a podobně. Když do MerchantWords zadáte přímo tennis balls, výsledků bude méně, ale drtivá většina relevantních.

Nezáleží, jaké klíčové slovo na začátek použijete, já raději používám obecnější, abych dostal co nejvíce výsledků a až pak selektuji.

Poté slova z tabulky zkopírujete i s množstvím vyhledávání do svého dokumentu. Můžete buď vypisovat jen ta nejrelevantnější, což je méně práce, nebo všechna, která mají nad určité množství hledanosti, například nad 5 000 podle MerchantWords. Osobně vypisuji raději všechno, protože vím, že mi žádné dobré klíčové slovo neunikne a můžu je pak testovat – například v reklamách na Amazonu.

Hned tímto jednoduchým způsobem najdete poměrně velké množství klíčových slov – vašich potencionálních zákazíků. V druhém díle si rozdělíme způsoby hledání a popíšeme si, jak s každým nalezeným klíčovým slovem pracovat.

Pokračování si můžete přečíst zde.

Jak zvýšit prodeje pomocí správné analýzy klíčových slov 1. část
Počet hodnocení: 10
5

3 thoughts on “Jak zvýšit prodeje pomocí správné analýzy klíčových slov 1. část

  1. Všem poradcům velmi děkuji za sdílení.
    Je to nové,logické a slibné.

    Ať žije
    Krásný nový svět

Comments are closed.