Co dělat, když mi mizí recenze produktu na Amazonu?

Co dělat, když mi mizí recenze produktu na Amazonu?

Možná se vám už stalo, že vám u produktu zmizely třeba půl roku staré recenze. Nejste sami. Fóra a diskuze jsou plné prodejců, kterým se stalo to samé. Co se vlastně děje a proč Amazon maže recenze?

V článku, Co čeká prodejce na Amazonu v roce 2016, předpovídám profesionalizaci prodejců a také čistku ze strany Amazonu. Součástí této čistky je mazání „fejkových“ recenzí, které se aktuálně děje a do budoucna bude dál dít.

Abychom se měli čeho chytit, můžeme vycházet z pokynů pro vytváření zákaznických recenzí, které má Amazon přímo na svých stránkách. Doporučuji si tyto pokyny přečíst.

Často jsou prodejci sami proti sobě, protože tato jednoduchá pravidla nerespektují.

Všiml jsem si, že v Čechách a na Slovensku vznikají na sociálních sítích různé skupiny, kde si prodejci na Amazonu navzájem dávají recenze nebo je palcují.

Amazon přímo zakazuje, aby rodinní příslušníci, kamarádi, (organizované) skupiny a společnosti poskytovali zákaznické recenze na dané produkty.

Každý, kdo je členem těchto skupin a aktivně se zapojuje do psaní recenzí nebo jejich přijímání, riskuje v lepším případě jejich smazání. V tom horším blokaci prodejního účtu a zákaz prodeje.

Amazon je inteligentní platforma a dokáže snadno rozluštit, zda někde nevznikají nějaké vzorce, které se vymykají standardnímu chování.

Další šedou zónou je získávání recenzí výměnou za produkt zdarma, nebo se slevou.

Amazon tuto praktiku nezakazuje, avšak většina recenzí, které prodejcům zmizely, pocházely právě ze slevových kupónů.

Při rozdávání slevových kupónů na váš produkt, výměnou za recenzi, musíte jako prodejce jasně říkat, že vítáte jak pozitivní, tak i negativní odezvu na váš produkt.

Jako recenzent, pokud dostanete produkt zdarma, nebo se slevou, výměnou za recenzi, je třeba tuto skutečnost jasně a zřetelně zveřejnit. Nejlépe v textu samotné recenze.

recenze Amazon

Tato chybějící doložka v textu mohla mít za následek, že houfně mizely recenze u prodejců, kteří své produkty rozdali zdarma, nebo se slevou, k recenzování.

Doporučuji, abyste si zkopírovali a uložili každou recenzi, kterou na váš produkt dostanete. Zmizí-li z ničeho nic a vy nebudete vědět proč, napište e-mail do Amazonu a zeptejte se ho.

Sám Amazon na svých stránkách vyzývá:

If you think we got it wrong and removed a customer review that we shouldn’t have, please e-mail review-appeals@amazon.com and we will take another look.

Chcete-li na Amazonu z dlouhodobého hlediska uspět, hrajte podle jeho pravidel a starejte se nadstandardně o své zákazníky. Tato péče se vám mnohokrát vrátí.

Co dělat, když mi mizí recenze produktu na Amazonu?
Počet hodnocení: 6
5