Jak najít dodavatele v USA a kdy je to vhodné?

Jak najít dodavatele v USA a kdy je to vhodné?

Většina podnikatelů, kteří na Amazonu rozjíždí svůj private label business (prodej produktů pod vlastní značkou), stojí před otázkou, kde hledat výrobce pro svůj produkt. V dnešním článku se zaměříme na to jak najít dodavatele v USA a kdy je to vhodné.

Země, ve které se výrobce nachází, samozřejmě ovlivňuje budoucí byznys. Jaké jsou tedy výhody a nevýhody spolupráce s americkými výrobci při prodeji na Amazon.com?

Nespornou výhodou je odpadnutí celních formalit, protože produkt není do USA importován. S tím souvisí hned další výhoda, a tou je znalost místních předpisů a trhu. Výrobní firmy v USA mají zpravidla lepší přehled o americkém trhu. Dá se vycházet z toho, že produkty vyrábí v souladu s místní legislativou, a případně jsou schopni zajistit potřebnou certifikaci.

To je velký rozdíl oproti nákupu produktu od výrobců z Asie či jiných destinací. U těchto firem z výše uvedených předpokladů v žádném případě vycházet nelze, a je potřeba je důsledně prověřit u konkrétní výrobní firmy.

Výrobce v USA vám tak může velmi usnadnit start podnikání na americkém trhu. Je tu však také druhá strana mince. U spousty produktů se výroba v USA prostě nevyplatí a proto zde nenaleznete dostatek výrobních firem. Často se jedná o trhy, kde naleznete americké dodavatele, kteří ale výrobu realizují v továrně v Asii.

V tomto případě je potřeba zvážit aspekty jako je výrobní cena a zkušenost s americkým trhem. Narazíte na produkty, u kterých prostě nemá smysl hledat dodavatele v USA, a tím spíše naleznete schopného a zkušeného výrobce např. v Číně.

Kdy je výrobce v USA jasnou volbou

Existují ale trhy, u kterých byste se měli držet amerických výrobců. Především pokud začínáte a ještě nemáte s daným trhem bohaté zkušenosti. Jedná se především o háklivé a rizikové produkty, jako např. kosmetika, potravinové doplňky nebo kojenecké potřeby. Tyto a další typy produktů vyžadují neustálé zajištění kvality, nezávadnosti a splnění zákonných požadavků a certifikací.

Přestože výrobní firmy z jiných zemí také mohou mít zkušenosti s výrobou těchto produktů pro americký trh, pro začátečníka bude mít nesrovnatelnou hodnotu vysoký standard, který mu zajistí ryze americký výrobce.

Jak hledat dodavatele v USA

Kde tedy americké výrobní firmy vyhledávat? První možností, kterou prověříme, je Google. Zadáme do vyhledávače název zamýšleného produktu a přidáme klíčové slovo „factory“, „manufacturer“, případně „private label“. Tento způsob má nevýhodu v tom, že naleznete 90% stránek, které se netýkají výrobních firem. Vyžaduje to trpělivost a přesné zacílení vyhledávané fráze.

Druhou možností je využít specializovaných portálů, které sdružují výrobní a dodavatelské firmy. Kromě nejpoužívanějšího portálu alibaba.com, kde naleznete dodavatele z celého světa, stojí za zmínku ještě katalog thomasnet.com, který se zaměřuje na americké firmy.

Jak se na jednání s americkým dodavatelem připravit

Komunikace s americkými dodavateli je v mnohém odlišná od komunikace např. s asijskými výrobci. Těm je většinou jedno, z jaké země pocházíte, a zda je pro vás americký trh domácí půdou. To v navazování obchodního vztahu leccos ulehčí.

Americké firmy jsou v tomto ohledu často více „vybíravé“, i když to zdaleka není pravidlem. Američan samozřejmě lehce pozná, zda a do jaké míry se pohybujete na americkém trhu. Nejde ani tak o fyzickou přítomnost v USA, jako spíše o znalost místních zvyklostí.

Pokud si nejste jistí komunikací v angličtině, raději zvolte písemnou korespondenci přes email. Výhodou je také založení firmy v USA, což vám dodá na důvěryhodnosti v očích amerického obchodního partnera. To však není nutnou podmínkou a s trochou cviku přesvědčíte svůj protějšek o vzájemném přínosu obchodní spolupráce i bez americké společnosti.

Nalezení správného dodavatele je pro budoucí úspěch na Amazonu klíčové. Podnikání je týmový sport a bez dobrých spoluhráčů titul nevyhrajeme. Vyzkoušejte strategie z tohoto článku a dejte nám v komentářích vědět, jakou zemi pro hledání dodavatelů preferujete Vy!

Jak najít dodavatele v USA a kdy je to vhodné?
Počet hodnocení: 3
5

2 thoughts on “Jak najít dodavatele v USA a kdy je to vhodné?

  1. Momentálně preferuju Čínu protože Americký dodavatelé mi neodpovídají ať dělám co dělám takže Čína je zatim jediným dodvatelem.
    Líbí se mi na nich že po zákazníkovi skočej a neváhaj chtěj ho získat.
    To zatim u Američanů říci nemohu.
    Uvidíme jak to bude dál.

    1. Zatím mám stejnou zkušenost, Petře. Čínani vedou. Jak říkáte, uvidíme do budoucna, také hodně záleží, na typu produktu. U některých je dodavatel v USA opravdu nutnost 🙂

Comments are closed.