Obsahový marketing – Na co se připravit v roce 2016

Obsahový marketing – Na co se připravit v roce 2016

V jednom z minulých článků jsem psal o marketingovém obsahu. Teď je na čase to obrátit a podívat se trochu blíž na to, co všechny marketéry čeká v roce 2016. Myslím tím úplně všechny. Ti, co nebudou nový proud důsledně sledovat a nebudou se přitom snažit z něj vyčnívat, marketéry nejspíš dlouho nebudou. Pojďme se tedy podívat na pět trendů, označených pro rok 2016 jako klíčové.

 

Rozpočty porostou

Očekává se, že letošní rozpočty na obsahový marketing vzrostou až o 55% oproti minulému roku. To je jeden z největších očekávaných vzestupů za velmi dlouhou dobu. Zdá se to být dobrou zprávou, ale má to jeden háček.

V případě masivního růstu obsahového marketingu začne být obecenstvo unavené. Jde v zásadě o tohle:

  • Každý má svůj blog
  • Každý má nějaké video, které můžete shlédnout
  • Každý produkuje případové studie ke stažení
  • Všichni vás chtějí mít ve svém emailovém seznamu

 

Ve chvíli, kdy každý dělá tu stejnou věc, je těžší a těžší se prosadit. Představte si obří orchestr v plném hudebním proudu. Uprostřed stojíte vy s píšťalkou a nutně potřebujete, aby vás bylo slyšet až v poslední řadě. Budete muset vložit do svého obsahu hodně energie a prostředků a píšťalku upgradovat minimálně na trombón.

Při zvyšování nároků na marketingový obsah nesmíte ale zapomínat jedno prosté pravidlo. Čím větší objem totiž vyprodukujete, tím nižší kvalitu může mít. A o to samozřejmě v žádném případě nejde.

Je také důležité si uvědomit, že výsledky plynoucí z obsahového marketingu z minulého roku, budou vidět až letos. Nejedná se o sprint, ale spíše o maratón. Nicméně i každý maratón jednou skončí a v cíli je důležitý zase jenom výsledek.

 

Obsáhlý obsah bude v hledáčku

Proč se v době, kdy už jsme přijali všechny pohodlné heslovité zprávy, hashtagy a bodové faktické výtahy, dostávají do pozornosti obecenstva rozsáhlé příspěvky? Protože odpovídají podrobně na hodně otázek!

V této chvíli není na světě mnoho publikujících tvůrců obsahu, jejich příspěvky by počítaly slova na tisíce. Věřte však tomu, že letos se začnou objevovat. Zjistil jsem, že:

  • Již rok 2015 se u většiny B2B marketérů vyznačoval obsahovým růstem.
  • Obsah o více než 1500 slovech je častěji sdílen.
  • Průměrná velikost webového obsahu, který se zařadí do horních deseti zobrazených odkazů v Googlu, při zadání jakéhokoliv klíčového slova, je 2000 slov.

Jistě jste slyšeli o pravidle 300 – 500 slov pro obsah na blogu. Ono to tak skutečně bylo. Ale nyní je potřeba přitáhnout pozornost a tedy být viditelný. Velký obsah vám k tomu pomůže.

 

Zkuste přispívat méně, ale ve vyšší kvalitě

Opravdu nevyvracím předchozí odstavec. Nemyslím méně slov, ale nižší frekvenci zveřejňování příspěvků. Tuším, že tahle informace jde proti většině návodů, které jste četli. Ale pokud vezmete v úvahu, že:

Prvních deset výsledků v Googlu má kolem 2000 slov, jak jsem uvedl výše, tak šance dostat se do takového výběru s příspěvky, které mají 300 slov je docela malá, nemyslíte? A to i v případě, že budete „blogovat“ třikrát týdně.

 

Jak udržet a zvyšovat kvalitu a přitom zvětšovat obsah?

Podívejte se na to takhle. Pokud jste schopni 3x týdně vytvořit příspěvek o 500 slovech, budete jednoduše schopni udělat jeden o 1500 slovech o stejné hodnotě. Lépe, abyste zveřejnili jen jeden delší příspěvek, než několik krátkých.

 

Následující pomůcka vám může přijít vhod:

Rozhodnete se, že napíšete článek pro ty, kteří chtějí s tvorbou obsahu začít. Rozdělte nejprve téma na tři části:

  1. Nejčastější úskalí v začátcích
  2. Proč většina s tvorbou obsahu váhá
  3. Statistika podporující tvorbu a prezentaci obsahu

Místo třech krátkých článku zastřešíte témata jedním tématem a je to. Nezabere vám to logicky více času a máte větší šanci, že váš příspěvek bude zobrazován, čten a sdílen.

 

Obsah v krátké formě, spamovací SEO – je na čase dát sbohem konzultantům!

Dobře, tohle zní trochu zmateně, ale jisté je, že drtivá většina konzultantů v oblasti marketingového obsahu své práci pořádně nerozumí. Nejsou kvalifikování pro tvorbu dlouhého a hodnotného obsahu. Jak tedy ušetřit čas a peníze a zbavit se nepohodlné konzultační komunikace?

Vycvičte se sami. Ono je to stejně tak, že většina konzultantů bude vždy jen o krok před vámi. Doženete je tak, že věnujete jeden pracovní den podrobnému průzkumu Googlu. Budete se držet zásady, že SEO je stále ústředním bodem marketingového obsahu a všechno se kolem něj točí. Nezapomenete na:

  • pohodlné zobrazování na mobilních telefonech
  • na sdílení na sociálních sítích
  • na „Long-tail“ klíčová slova. Tedy víceslovná, méně vyhledávaná klíčová slova

a nebudete muset investovat tisíce do konzultací, ze kterých si odnesete jen málo hodnotných informací.

Na Googlu si jednoduše vyfiltrujete nejnovější poznatky a pokud vám to nebude stačit, sáhněte po knize, nebo se absolvujte kurz s danou tématikou. Zařaďte rozhodně alespoň základy SEO do seznamu svých znalostí.

 

Obsahu bude vládnout kreativita

Chtěli jste vždycky vytvořit něco skutečně dynamického? Použít třeba do příspěvku animovanou infografiku? Jděte do toho! Rozhodně lepší, než používat „ohrané“ clip-artové obrázky, které každý viděl tolikrát, že už to ani není vtipné. Pokud se vám podaří vytvořit unikátní součástky, máte šanci inspirovat ostatní. Věřte, že pak budete snadno směrovat provoz z vašeho webu na prodejní stránky.

 

Nápomocny vám mohou být některé z mnoha nových a snadno dostupných aplikací:

  • Infogr.am – umožní vám vytvářet a publikovat parádní vizualizace ze všech vašich dat. Nabízí také některé slušné přednastavené šablony, které snadno propojíte s blogem.
  • Tableau Public – software zdarma pro všechny, kdo chtějí zaplnit poutavé články obecnými daty. Je to úžasný nástroj pro vizualizaci, zvlášť v případě map.
  • Visme – skvělý nástroj, který vám dovolí vytvářet bohatou mediální infografiku, prezentace, reporty a klidně i produktová dema.

 

Závěrem

2016 bude v oblasti obsahového marketingu rozhodně rušným a zajímavým rokem.

Se všemi těmi navýšenými rozpočty a únavou publika ze záplavy obsahových podnětů, bude mnohem těžší vyrobit skutečně podmanivý obsah. Zvlášť pokud nerozšíříte skupinu svých zdrojů a prostředků tvorby.

Abyste uspěli, musíte být skutečně mazaní. Především v oblasti námětů a rozdělení pracovního času. Potřebujete obsahové nápady, které vydrží dlouhou trať. Využívejte nejnovější marketingové triky. Nemusíte o nich jen číst. Přemýšlejte o reklamách, které vás zaujaly a zjistěte, proč. Nešetřete! Neváhejte vkládat více času, úsilí i prostředků, abyste se udrželi v čele proudu. Jakmile vás první sledující začnou následovat, stáváte se marketingovým lídrem a investice se začnou vracet.

 

Obsahový marketing – Na co se připravit v roce 2016
Počet hodnocení: 3
5

One thought on “Obsahový marketing – Na co se připravit v roce 2016

  1. Vynikajicí článek, zachytil trendy, které jsou letos skutečně aktuální. Bohužel kvalita 95% copywriterů v ČR nedostačuje k budování skutečného obsahu…Pokud vás toto téma zajíma, přečtěte si článek z blogu pražské obsahové agentury, je tam velice hezky vysvětleno, co je to obsahový marketing a proč se mu věnovat. http://profi-text.cz/co-a-k-cemu-je-dobry-obsahovy-marketing/

Comments are closed.