Jak optimalizovat produktovou stránku pro větší prodejnost

Jak optimalizovat produktovou stránku pro větší prodejnost

Jak optimalizovat produktovou stránku pro větší prodejnost

Na Amazonu jsou pro úspěch důležitá dvě kritéra – viditelnost a prodejnost. První znamená být vidět, tj. aby vás vůbec zákazníci při hledání produktů našli. Druhé je o prodejnosti, tedy jakmile vás najdou, tak aby si koupili právě váš produkt. V tomto článku najdete 6 kritérií, jak právě prodejnost zásadně zvýšit.

1. Způsob doručení produktu

Jedna z hlavních věcí, která zde rozhoduje, je způsob, jakým je produkt po objednání doručen zákazníkovi. Tady mohou být dva způsoby – buď je to tzv. Fulfilled by Merchant – odesílání produktu zajišťuje sám prodejce, nebo Fulfilled by Amazon, tedy že doručení zajišťuje samotný Amazon. Pokud chcete získat u zákazníka plusové body, tak využívejte tzv. FBA programu a nechte zboží doručit Amazonem, zákazníci tento způsob jasně preferují.

2. Cena produktu

Druhé kritérium je cena produktu. Zákazníci mají tendenci vybírat podle ceny, takže čím je nižší cena, tím pravděpodobněji provedou nákup. Na Amazonu totiž vypadají všechny produktové stránky v zásadě stejně. Musíte sjednotit fotky podle pravidel, máte velmi omezené možnosti použití titulků nebo popisu předmětu, proto je cena jedním z rozhodujících faktorů.

TIP: Podívejte se, jak se odlišit od konkurence v prvním díle seriálu Produkt měsíce. Díky vylepšením předáte zákazníkům více hodnoty a nemusíte vést s konkurencí cenovou válku.

3. Hodnocení prodejce

Pokud chcete být dobrý prodejce a úspěšně prodávat, tak musíte mít vysoký tzv. Seller Rating. Podle zkušeností je tato hranice stanovena na 90%. Následně už v zásadě nezáleží na tom, jaké to číslo mezi 90-100 procenty bude, ale je důležité být v tomto rozsahu. Prodejci s menším ratingem se nemají šanci dostat na přední místa – Amazon nízký rating bere velmi vážně. Stejně tak zákazníci.

Do hodnocení prodejce se mimo jiné počítá i včasné doručení produktu a vyřizování reklamací. Proto doporučujeme využívat FBA (Fulfillment by Amazon), který jsme rozebírali v prvním bodě. S FBA nemusíte řešit odesílání produktů ani reklamace a sbíráte kladná hodnocení od zákazníků bez práce.

4. Zpětná vazba prodejce

Čtvrté kritérium je zpětná vazba prodejce.  Zákazníci vám jako prodejcům mohou udělovat tzv. Seller Feedback. Zákazník ho může udělit od 3 do 90 dnů po nákupu. Sledují to pak další kupující a hodnotí, jak obchod proběhl. Pokud má některý prodejce špatný Feedback, tak samozřejmě není úplně žádaným obchodním partnerem.

5. Obsah prodejní stránky

Dalším důležitým kritériem, které rozhoduje o nákupu, jsou texty, které máte na své prodejní stránce – tedy hlavní nadpis, odrážky a popis produktu. Můžete to nějakým způsobem nastavit a časem to vylepšovat. Stejně jako vše v prodeji a marketingu, tak i zde doporučujeme experimentovat a optimalizovat.

TIP: Pokud budete optimalizovat prodejní stránku, dělejte to postupně, tedy vždy jednu změnu v jednu chvíli, abyste věděli, jaký má vliv na prodeje. Změňte například odrážky, týden vyčkejte a zapisujte si počet prodejů. Poté uvidíte, jak změna funguje.

Nikdy na své prodejní stránce neměňte dvě věci v jednu chvíli (například nadpis a popis produktu), nebudete vědět, která změna funguje, a která nikoliv!

6. Produktové hodnocení

Závěrem je také důležité pracovat na získávání pozitivních hodnocení produktů. Zákazníci velmi sledují hodnocení, které vám bylo uděleno a následují zkušenost, jakou měli zákazníci před nimi. Jako prodejci toto můžete ovlivnit a poskytovat velmi kvalitní zákaznický servis. Můžete si také připravit strategii na získávání hodnocení a zákazníky k tomuto kroku trochu „popostrčit“ např. kvalitní email marketingovou strategií.

Těchto 6 kritérií je třeba mít neustále na mysli. Nejen, že zlepší prodejnost vašeho produktu, ale jsou zásadní proto, abyste mohli na Amazonu vybudovat výdělečné podnikání.

V příštích článcích se zaměříme také na druhou klíčovou oblast – viditelnost. Podíváme se na klíčová slova, která jsou zásadní proto, aby vás zákazníci našli mezi konkurencí, a také na nejoblíbenější způsob propagace na Amazonu – Amazon Sponsored Products.

Jak optimalizovat produktovou stránku pro větší prodejnost
Počet hodnocení: 8
5