Rozhýbejte produkty v GIFech

Rozhýbejte produkty v GIFech

Asi všichni, kteří už na Amazonu své produkty prodávají, potvrdí, že propagace a aktivní marketing je snad více než nedílnou součástí podnikání. Doba, kdy se daly nalézt zlaté, samo-prodávací produkty je zřejmě pryč a nezbývá, než vložit o něco více času do prodejní podpory. Marketing na sociálních sítích je asi pro většinu z vás celkem běžnou záležitostí, přesto si dnes dovolím popsat jeden typ obsahu, se kterým se dají stále provádět docela zajímavé kousky. Jsou jím GIFy, neboli krátké smyčky, tvořené buď z fotografií, nebo přímo z videa. Představím vám několik možností jejich tvorby a také, jak je umístit na Facebook.

 

Co je to GIF

 

Úplný a přesný popis asi není nutný. Je ale dobré vědět, že GIF je grafický formát, stejně jako například JPEG a PNG. Má na webu hojné využití zvlášť proto, že umožňuje vytvářet jednoduché animace. To bude dneska náš cíl.

 

Věřím, že i pokud jste ještě nikdy GIF na Facebooku (lze samozřejmě použít i pro jiné sociální sítě) nesdíleli, jistě jste se s ním setkali. Jsou to ta krátká videa s nízkým rozlišením, která předvádí krátký příběh pořád dokola. Minimálně vlna s hledajícím Johnem Travoltou vás jistě neminula.

 

K čemu se GIF hodí

 

V našem případě k propagaci. Navíc k propagaci, při které hodně zapojíte vlastní představivost a tvořivost. Je přece jasné, že každé video musí mít nějaký příběh, aby zaujalo pozornost diváků. GIF není výjimkou. Budete tedy nejspíše tvořit a sdílet obsah přímo s produktem, nebo s vazbou na oblast ve které podnikáte. Nezapomeňte také, že do GIFů se dá dobře aplikovat i logo vaší firmy.

 

Máte několik možností jak vlastní GIF vyrobit.

 

  • Tvorba GIFu přímo z videa na Youtube. Široký výběr online nástrojů výrobu velmi zjednodušuje. Jako příklad vyberu třeba ten z makeagif.com Na úvodní stránce si zvolíte způsob, jakým chcete GIF vytvořit, tak jak to vidíte na následujícím obrázku.

Picture1

 

 

 

 

 

 

 

 

A další obrazovka vám již umožní vložit url videa z Youtube, ze kterého chcete GIF vytvořit, tak jak je to vidět na dalším obrázku.

Picture2

 

 

 

 

 

Pak už jen vyberete adresu videa, které chcete zpracovat a nezapomeňte, že v ideálním případě to bude vaše vlastní video. Je potřeba respektovat i vlastnická práva, nicméně v případě tvorby GIFů jsem se zatím nesetkal z jakoukoliv akcí ze strany vlastníka zpracovávaného materiálu.

 

Adresu tedy vložíte, kliknete na tlačítko „Load video“ a vymezíte přesný čas, respektive úsek videa, který chcete do GIFu přetvořit.

 

GIF se podle vašeho zadání vytvoří a už ho stačí jen sdílet. Hotovo!

 

 

  • Další možnost vám nabízí využití některého ze široké škály editorů videa. Po těch sáhnete ve chvíli, kdy budete chtít stavební materiál pro GIF nejprve upravit. To znamená, že se rozhodnete vložit do videa vlastní logo, nebo použít některý z přednastavených filtrů.

 

Po úpravě videa můžete postupovat buď tak, že hotové video vložíte na svůj youtube kanál a pak postupujete tak, jak je popsáno výše, nebo si zdarma stáhnete některý z programů na tvorbu GIFů do počítače a všechno provedete sami. Samostatné programy mají výhodu v tom, že vám umožní s materiálem detailněji pracovat a dosáhnout tak přesně toho výsledku, jaký požadujete. Navíc nebudete omezeni vloženým logem, které do GIFu vkládá většina online nástrojů. Osvědčil se mi například Zoner GIF Animátor, ale možností je opravdu mnoho.

 

  • snifJako poslední variantu ještě zmíním tvorbu GIFu přímo v telefonu. Za tímto účelem je k dispozici opět poměrně slušné množství aplikací. A je fakt, že i ty zdarma ke stažení mohou fungovat docela dobře. Vyzkoušel jsem aplikaci Giphy Cam pro IOS a nenarazil jsem na žádný problém, snad kromě omezení délkou. Výhody mobilních aplikací jsou asi jasné. Můžete tvořit a propagovat prakticky kdekoliv a třeba rovnou z čerstvě natočeného materiálu. To samé samozřejmě platí pro sdílení.

 

Tuto aplikaci jsem na zkoušku nevybral pouhou náhodou. Jde o to, že GIF nejde vložit na Facebook jen tak, jako je tomu třeba v případě obrázku. GIF musí být nejprve uložen na webu a sdílíte teprve jeho url adresu.

 

Můžete to provést tak, že GIFy ukládáte na své vlastní produktové stránky. Pokud si stránky sami nespravujete, nebo používáte jen nějakou jednodušší šablonu, může taková akce zbytečně zdržovat. V tom případě je lepší využít některé z úložišť, které je pro GIFy konstruované. Jedním z nich je právě web Giphy.com. Tam svou tvorbu vložíte, zkopírujete si patřičnou url adresu a tu zveřejníte na facebooku. GIF se bude přehrávat přímo na stránce, takže se v závěru nejedná o pouhý odkaz. Navíc je šance, že oslovíte více lidí právě tím, že váš GIF uvidí i mimo sociální sítě, třeba zrovna na Giphy.

q5

 

Možností, jak propagovat svůj byznys je skutečně mnoho a samozřejmě se vyplatí využít ty, za které nemusíte platit horentní sumy, nezaberou vám příliš času a budou mít velký dopad. Tvorba GIFů do téhle kategorie bezesporu patří a věřím, že jakmile vyberete kvalitní obsah a zapojíte svou představivost, tak nemůžete neuspět.

 

Ohodnotit